معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با عرضه مرغ گرم تنظیم بازار قیمت مرغ در سطح بازار این استان حدود ۲۰ درصد کاهش یافت.

قیمت مرغ در خراسان رضوی کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، سعادت علی نیا افزود: توزیع مرغ گرم به نرخ مصوب هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال از سه روز پیش در سطح خراسان رضوی آغاز شد و بر کاهش قیمت در بازار تاثیر خوبی داشت.

وی گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ که تا پایان هفته پیش به ۱۵۸ هزار ریال رسیده بود هم اکنون به نرخ ۱۲۷ هزار ریال در بازار عرضه می شود. هم اینک روزانه تا ۵۳ تن مرغ گرم به نرخ مصوب در خراسان رضوی توزیع می شود. در همین چارچوب امروز ۳۸ تن گوشت مرغ گرم تنها در مشهد و ۱۵ تن در دیگر شهرستانهای استان توزیع شد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: در حال رایزنی برای افزایش میزان توزیع گوشت مرغ تا ۸۰ تن در روز هستیم که طی روزهای آینده نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همه مراکزی که در گذشته مرغ گرم را به نرخ مصوب هر کیلوگرم ۹۸ هزار ریال عرضه می کردند از این پس آن را با ه نرخ جدید به فروش می رسانند.

علی نیا توزیع گوشت مرغ گرم به نرخ مصوب را در چارچوب اجرای 'طرح حمایت از مرغداران' اعلام و بیان کرد: در این راستا به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ به نرخ مصوب، چهار کیلوگرم ذرت و سه کیلوگرم کنجاله سویا با نرخ دولتی به مرغداران ارائه می شود.

روزانه ۴۰۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی مصرف می شود. هزار و ۴۰۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید ۲۶ میلیون قطعه در هر دوره در این استان فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.