فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: اشتغال روستایی رویکرد اساسی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) و بسیج سازندگی در خراسان رضوی است.

اشتغال روستایی رویکرد اساسی بسیج سازندگی در خراسان رضوی است

سردار یعقوبعلی نظری روز سه شنبه در همایش تبیین نحوه فعالیت معین های اقتصادی در مشهد افزود: ما روستاها را نقطه تولید می دانیم لذا اشتغال باید به روستاها و مناطق کمتر برخوردار بازگردد.

وی اظهار داشت: اگر بتوانیم جمعیت روستایی را تثبیت و مشکل حاشیه نشینی را رفع کنیم مهم ترین برنامه، اشتغال در این مناطق کم برخوردار خواهد بود.

وی گفت: سپاه در روستاهای استان سه مدل اقتصادی شامل اشتغال پایه مبتنی بر ظرفیت طبیعی هر روستا، اشتغال مرتبط با اشتغال ظرفیتهای روستاهای اطراف و اشتغال های مکمل در روستا اجرا می کند.

سردار نظری با بیان اینکه در این مدل ها اشتغال زایی خانواده محور است افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی سپاه برای رفع مشکلات اقتصادی ۸۴ روستا کار مطالعاتی انجام داده و سند راهبردی آنها را نیز تهیه کرده است که امیدواریم بتوانیم از ظرفیتهایی که در این روستاها وجود دارد استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشکلات تولید گوشت اظهار داشت: پیشتر این استان ۱۰ میلیون راس گاو داشت که هم اینک به نصف رسیده است، مهمترین عاملی که سبب این کاهش در استان شده چرای دام می باشد و نتوانسته ایم از چرای اصولی برای پرورش دام استفاده کنیم.

وی گفت: برنامه دستگاههای اداری خراسان رضوی باید حول محور اشتغال متمرکز شود چرا که مهمترین چالش پیش رو مشکلات معیشتی و اقتصای مردم است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.