عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: پیوستن به کنوانسیون‌ پالرمو و سی اف تی باعث خود تحریمی می‌شود.

اکبر ترکی: پیوستن به "پالرمو" و "CFT" خسارت محض است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، اکبر ترکی، نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی پالرمو (کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان یافته فرا ملی و «CFT» (کنوانسیون مقابله با تامین مالی ترورسیم) در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: این کنوانسیون‌ها به طور حساب شده ابزارهای نظام سلطه را به ایران تحمیل می‌کند.

وی افزود: نظام سلطه از راه‌های مختلف برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی وارد شده است، یکی از این راه‌ها برجام بود و راه‌های بعدی کنوانسیون‌هایی است که به ایران تحمیل می‌شود.

نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس یادآور شد: در صورت پذیرش هر تعهد یا الحاق به هر کنوانسیونی، اولین شرط مهم توجه به منافع ملی است. باید بپذیریم اگر منافع ملی تامین نشود، ضرورت و تاکیدی بر پیوستن به هیچ کنوانسیونی وجود ندارد.

ترکی با تاکید بر اینکه مشخص است بسیاری از کنوانسیون‌های بین‌المللی که از سوی کشورهای غربی تدوین شده در راستای ایجاد محدودیت برای سایر کشورهاست، گفت: در واقع اصلی‌ترین دلیلی که غرب تلاش می‌کند ایران را به کنوانسیون پالرمو ملحق کند، ایجاد محدودیت‌های جدیدی در قالب عضویت در یک تعهد بین المللی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: پیوستن به این کنوانسیون‌ها مشکلات امنیتی برای کشور به وجود می‌آورند و منجر به خود تحریمی می‌شود. پیوستن به این کنوانسیون‌ها خسارت محض برای کشور است.

منبع: تسنیم

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.