۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 645233

کامران تفتی گفت: وابستگی به امام رضا(ع) از هدیه‌های عشق است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم و امام مهربانی‌ها در زندگی من نقش داشته، دارد و خواهد داشت.

زیارت به روایت کامران تفتی

به گزارش قدس آنلاین کامران تفتی بازیگر سینما و تلویزیون ، در خصوص تجربه زیارتش در حرم امام رضا(ع) و اولویت‌های زیارت کردن اظهار کرد: وابستگی خوب است و به نظرم یکی از هدیه‌های عشق است؛ وقتی شما عاشق و معتقد باشید و قلبتان جایی گیر باشد و وقتی یک زنجیری متصل است، این اتصال کمک می‌کند که از خیلی مسائل دور باشید و من هم از این قاعده مستثنی نیستم و امام مهربانی‌ها در زندگی من نقش داشته، دارد و خواهد داشت.

وی ادامه داد: می‌گویند که وقتی برای اولین بار برای دیدن امام رضا(ع) بیاییم، هر چه که بخواهیم به ما می‌دهند و این را بارها و بارها همه گفتند؛ وقتی من برای اولین بار به حرم امام رضا(ع) آمدم، نمی‌دانم چه شد، آن‌قدر از امام رضا(ع) چیزی می‌خواستم ولی به یک‌باره همگی از یادم رفت و فقط گفتم که کاری کن که باز هم بیایم و این اولین و تنها خواسته من از امام رضا(ع) بود و خدا را شاکرم که هر سال زیارت قسمتم می‌شود و می‌آیم. 
تفتی تصریح کرد: یک‌سری دوست خوب در مشهد دارم که کمکم می‌کنند تا به پشت‌بام حرم بروم و جاهایی می‌روم که خیلی کسی به من کاری ندارد و یک دل سیر با امام رضا(ع) کیف می‌کنم و زیارت می‌کنم.
این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان این‌که فقط زمان احساس نیاز به حرم نمی‌آید، خاطرنشان کرد: من وقتی خوشحال هستم به حرم امام رضا(ع) می‌آیم و اینطور هست که اصولا وقتی همه چیز خیلی خوب است، به حرم می‌آیم و تشکر می‌کنم و از امام رضا(ع) می‌خواهم که کاری کند تا دوباره هم بیایم و همه این‌ها هم برمی‌گردد به همان نقطه اول؛ یعنی بار اول که آمدم، استغاثه این را نکردم که امام رضا من فلان من مشکل را دارم و می‌شود مشکلم رو حل کنی؟ ناخودآگاه بر زبان من جاری شد که یک کاری کن که من بیام؛ به‌خاطر همین سعی می‌کنم زمان‌هایی که خیلی خوشحالم و حالم خوب است و اتفاقا نیاز دارم که بگویم یادم هست و شکرگزارم به حرم بیایم. 
وی در خصوص نقش زیارت در تنظیم یک زندگی معنوی افزود: وقتی شما وابستگی دارید و به جایی متصل هستید، تکلیفتان معلوم است و این به یک دستورالعمل شباهت دارد؛ وقتی یک چیزی را یاد گرفتید و در جان شما نهادینه شده، درست در مسیر گام برمی‌دارید و چارچوب، چارچوب درستی است و کمتر اشتباه می‌کنید. مسلما سر زدن به این دستورالعمل و نگه داشتن آن در قلب و ذهن شما، باعث می‌شود که به آن سر بزنید و تجدید قوا کنید. 
تفتی عنوان کرد: به عقیده من این نوع ارتباط با امام رضا(ع)، معنویت و زیارت باعث می‌شود که دستورالعمل خود را پیش خود تکرار کنید و کمتر اشتباه کنید. 
وی با اشاره به خاطره‌ای از زیارت در حرم امام رضا(ع) اضافه کرد: زمانی که سری اول سریال «بی‌قرار» پخش می‌شد، من به حرم رفته بودم و در صحن انقلاب اسلامی بودم، عینک بزرگ و کلاهی گذاشته بودم که کمی راحت‌تر باشم تا کسی مرا نشناسد، بعد از سلام مخصوص امام رضا(ع)، گویا یک نفر از روی صدا، من را شناخته بود و می‌خواست که با من عکس بگیرد. سرانجام عکس را گرفت و بعد از آن طوری ازدحام در صحن به‌وجود آمد که خادمان محبت کردند و جمعیت را پراکنده کردند؛ آنقدر لطف مردم زیاد بود که مرا از زیر دست و پای بیرون آوردند و به پشت‌بام بردند و همین دلیل باعث شد که وقتی به حرم می‌آیم، به پشت‌بام برای زیارت بروم و کمی راحت‌تر با امام رضا(ع) خلوت می‌کنم.
منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.