همدان-کامران گردان از تصویب کلیات بودجه پیشنهادی شهرداری همدان با مبلغ ۸۰۵ میلیارد تومان در صحن شورا خبر داد.

کلیات بودجه ۸۰۵  میلیاردی شهرداری همدان تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان، کامران گردان رییس شورای اسلامی شهر همدان، در هشتاد و دومین جلسه صحن این شورا، گفت: حدود ۴۷۰ میلیارد تومان معادل ۵۸ درصد از کل  بودجه پیشنهادی شهرداری برای مباحث عمرانی و ۳۳۵ میلیارد تومان معادل ۴۲ درصد کل نیز برای بخش جاری پیش‌بینی شده است.

گردان افزود: بر اساس مباحث صورت گرفته در جلسات کارشناسی شورا و به منظور بهبود استانداردهای زندگی شهری، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی، پارکینگ آقاجانی بیگ، ساماندهی ورودی های شهر، ساماندهی بلوار ارم و پروژه میدان میوه تره بار جدید در اولویت کاری شهرداری همدان در سال ۹۸ قرار گرفت.

وی با اشاره به سرعت تغییرات در دنیای امروزی و نظر به اهمیت روزافزون مباحث مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار کرد: بر این اساس مقرر شد شهرداری نگاه ویژه به این بخش داشته باشد که در این راستا در خصوص بسترسازی و تأمین تجهیزات لازم برای حرکت به سوی الزامات شهرداری هوشمند و شفاف‌سازی اقدامات و تصمیمات، ضمن در نظر گرفتن پروژه‌های ویژه، بودجه مناسبی نیز برای تحقق آنها لحاظ شد.

رییس شورای شهر همدان همچنین گفت: با محوریت الزامات مرتبط با اقتصاد مقاومتی، موضوعات مختلفی در جلسات کارشناسی شورا مطرح شد و در بندهای مختلف بودجه پیشنهادی مورد تأکید اعضای شورا نیز قرار گرفت، از سوی دیگر در راستای پیش بینی تأثیر تحریم های احتمالی و نوسان قیمت های ناشی از آن بر اقدامات و برنامه‌های شهرداری تاکیدات و توصیه‌های لازم مطرح و مقرر شد تدابیر اجرایی مناسبی در این زمینه اندیشیده شود.

 افزایش  ۲۰ درصدی حقوق و مزایا کارکنان شهرداری

به گفته گردان با تأکید بر اینکه در راستای تحقق عدالت اجتماعی و گسترش امکانات و خدمات در تمام مناطق شهر همدان، بازآفرینی و توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار در اولویت قرار گرفت، افزود: مقرر شد با همکاری دولت، اعتبار ویژه‌ای برای این محدوده‌ها مصوب و پروژه‌های عمرانی خاص آنها نیز تعریف شود و به مرحله اجرا درآید.

وی با اشاره به تاکیدات شورا و نظر به بخشنامه های ابلاغی بودجه برای کارکنان رسمی پیمانی، قراردادی و مشمولین قانون کار شاغل در شهرداری همدان، یادآور شد: افزایش علی‌الحساب ۲۰ درصد حقوق و مزایا برای این موضوع پیش‌بینی شده است، همچنین مقرر شد سال آینده بسته های حمایتی برای جبران افزایش قیمت ها و حفظ وضعیت معیشت کارکنان شهرداری در ۴ مرحله تأیید، تهیه و بین آنها توزیع شود.

رئیس شورای شهر همدان؛ آموزش شهروندی، ارزیابی های اجتماعی پروژه ها و اطلاع رسانی وظایف، اقدامات و برنامه‌های شهرداری به ویژه با رویکرد افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر را از دیگر موارد مورد تأکید در بودجه پیشنهادی سال ۹۸ شهرداری همدان برشمرد و گفت: بودجه مورد نظر برای این مباحث نیز افزایش یافته است.

گردان با بیان اینکه توجه ویژه به صرفه جویی در امور جاری شهرداری و رعایت صرفه و صلاح شهر و شهروندان در اقدامات و برنامه ریزی شهرداری مورد تاکید اعضای شورا بود، اضافه کرد: در این راستا تقویت سازوکارهای مدیریت و نظارت بر هزینه کرد اعتبارات و کاهش هزینه های غیر ضروری به ویژه برقراری نظام کنترل پروژه نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شهردار همدان نیز در این جلسه ضمن توضیحاتی در خصوص بودجه پیشنهادی، به اجرای پروژه های سال ۹۸ نیز اشاره کرد و گفت: سال آینده پروژه بازار بزرگ سینا به اتمام می رسد.

عباس صوفی از برگزاری مراسمی به منظور قدردانی و تکریم از مادران و پدران شهدا در روزهای آتی خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.