رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: قراردادهای وزارت نفت شفاف نیست و اگر وزیر نفت شفاف سازی نکند، تحقیق و تفحص را کلید خواهیم زد.

زنگنه پاسخگوی قراردادهای نفتی نباشد تحقیق و تفحص را کلید می‌زنیم

به گزارش قدس آنلاین، امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران درباره قراردادهای نفتی، اظهار کرد: متأسفانه قرادادهای وزارت نفت شفاف نیست و لازم است وزارت نفت در این زمینه شفاف‌سازی کند.

وی افزود: نخواهیم پذیرفت که وزارت نفت درآمدهای نفتی و گازی و قراردادهای خود را مخفی نگاه دارد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نامه‌ای به زنگنه نوشتم و از وی چند سؤال درباره نحوه تنظیم و انعقاد قراردادها و مبلغش پرسیدم، اظهار کرد: بیش از دو ماه است که وزیر نفت و وزارتخانه نفت به این پرسش‌های ساده و اولیه پاسخ نداده‌اند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: زنگنه تلاشی برای شفاف‌سازی قراردادهای نفت و گاز ندارد، و مجلس هم عدم شفافیت و بی‌اطلاعی در این زمینه را برنمی‌تابد.

خجسته با بیان اینکه به معاون پارلمانی وزیر نفت گفتم به صورت منطقی پاسخ سؤالات مجلس را بدهند، اظهار کرد: زنگنه حاضر به پاسخگویی نباشد، از ابزارهای نظارتی استفاده می‌کنیم.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: انتظار داریم اطلاعات قراردادها شفاف لااقل برای نمایندگان شفاف باشد. متأسفانه تاکنون وزارت نفت شفاف‌سازی نکرده است و در این صورت مجلس نیز راهی ندارد مگر اینکه تحقیق و تفحص را در دستور کار قرار دهد.

منبع: آنا 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.