مازندران- سمیه طوسی از ارتقا سطح دانشِ سلامت زنان روستایی خبر داد.

ارتقای دانشِ سلامت زنان روستایی مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سمیه طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، اظهار کرد: با تفاهم نامه ای که با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران منعقد شد، سطح سواد و دانش سلامتِ زنان روستایی استان ارتقا می باید.

وی با اشاره به آغاز این طرح در استان مازندران، خاطرنشان کرد: در راستای این تفاهم نامه با آموزش و اصلاح شیوه های زندگی، سلامت زنان روستایی نیز ارتقا می یابد و گروه های پُرخطر نیز شناسایی می شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از آموزش مهارت های ارتباطی و زندگی در ۸ مدرسه استان خبر داد و گفت: در این راستا دانش آموزان و والدین مدارس دخترانه با حضور اساتید برجسته حوزه های جامعه شناسی و روانشناسی و با نمونه های عینی آموزش می بینند.

طوسی اضافه کرد: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، طرح سلامت اسکلتی و حرکتی در ۲۰ منطقه روستایی استان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ۵ صدم درصد از اعتبارات هزینه ای به اموربانوان استانداری ها اختصاص می یابد، افزود: در این راستا ۲۸۰ میلیون تومان به مازندران اختصاص یافت و طرح هایی را که از قبل آماده شد، اجرایی خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به بیمه شدن ۱۳ هزار و ۴۰۱ زن خانه دار اشاره کرد و یادآور شد: همچنین ۱۹۲۸ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و ۲۵۲۶ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

طوسی به بیمه شدن ۲۴ هزار و ۳۶۱ زن قالیباف اشاره کرد و گفت: صندوق انجمن قالیبافان استان در حال شکل گیری است تا مشکلات این صنف کاهش یابد.

وی اضافه کرد: محصولات قالیبافان مازندرانی خریدار نداشته و انگیزه های زنان شاغل در این صنف کاهش یافته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اعلام اینکه نخستین رویداد مشاغل خانگی در نیمه اول سال آینده برگزار می شود، افزود: در این راستا تا پایان اسفندماه سامانه ای اعلام می شود تا بانوان فعالیت های خود را بارگذاری کنند.

طوسی، شناساندن محصولات خانگی به بازار و جذب سرمایه گذاران را از اهداف اصلی برگزاری رویداد مشاغل خانگی عنوان کرد.

وی برگزاری جشنواره های بازی های بومی و محلی و برگزاری بازی های آبی را از برنامه های سال آینده اعلام کرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.