معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: امیدواریم در سال آینده با همیاری نمایندگان مجلس و دولت، موانع موجود بر سر راه اجرایی شدن طرح نظام رتبه‌بندی معلمان برداشته شود .

آیا طرح رتبه‌بندی معلمان سال آینده اجرایی می شود
به گزارش قدس آنلاین ؛ رضا صابری تولایی  از استقبال پرتعداد و خوب فرهنگیان خراسان رضوی در انتخابات شورای عالی آموزش‌وپرورش خبر داد و گفت: بیش از 400 نفر از همکاران ما برای نمایندگی در این شورا کاندید شده‌اند که از این تعداد ۹ نفر، حائز بیشترین تعداد رای  جهت گزینش و تعیین صلاحیت به تهران خواهند رفت.

 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: در نهایت بعد از گزینش و سنجش نهایی ۳ نفر از این ۹ نفر به‌عنوان اعضای شورای عالی آموزش‌وپرورش پذیرفته خواهند شد که یک نفر از این سه نفر منتخب حتما بنا به دستور مقام عالی وزارت از همکاران فرهنگی خانم باید باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با شرکت حداکثری فرهنگیان استان در این انتخابات شاهد حضور حداقل یک نفر از فرهنگیان هم استانی‌ در این شورا باشیم .

صابری تولایی هدف اصلی این شورا را تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش دانست و بیان کرد: امیدواریم با حضور این ۳ نماینده از بطن جامعه فرهنگیان شاهد اتفاقات خوب و مثبتی در عرصه آموزش‌وپرورش کشور باشیم. 

وی افزود: همه فرهنگیان می‌توانند از طریق نرم‌افزار موبایلی سینا در این انتخابات شرکت کنند.

تلاش برای اجرایی شدن طرح نظام رتبه بندی معلمان در سال آینده

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه امیدواریم با تلاش و همت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مراحل نهایی این طرح تصویب شود، تصریح کرد: اگر منابع مالی این طرح در سال آینده از سوی دولت تامین شود حتما شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود .

صابری تولایی در خصوص مقاومت بعضی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تمکین از عامل تاثیر سوابق تحصیلی برای پذیرش دانشجو گفت: به تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده است که ۲۰ درصد از ظرفیت پذیرش خود را به این موضوع اختصاص دهند، اما متاسفانه در عمل ما شاهد بودیم بعضی از دانشگاه‌ها و موسسات عالی این مورد را رعایت نکردند یا این سهمیه را به کدرشته‌هایی اختصاص داده‌اند که در سنوات گذشته از کمترین تعداد متقاضی برخوردار بوده است.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.