رییس هیات هاکی خراسان رضوی می‌گوید: اگر اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی و شهرداری مشهد برای خرید قطعه زمین، هیات را یاری کنند، با کمک خیرین ورزشی می‌توانیم به روند ساخت و ساز خانه هاکی سرعت بیشتری دهیم.

برای احداث خانه هاکی به کمک نهادهای شهری و استانی نیاز داریم
به گزارش قدس آنلاین ؛ مهدی عدالتی‌نسب ، در خصوص قهرمانی بانوان خراسانی در لیگ برتر هاکی کشور اظهار کرد: مسابقات لیگ برتر هاکی ایران در دو دور رفت و برگشت برگزار شد. بانوان خراسانی در دور رفت که به میزبانی زنجان برگزار شد، جایگاه چهارم لیگ برتر را از آن خود کردند، اما در دور برگشت، بازیکنان با عملکرد خوبی که داشتند، توانستند به نیمه نهایی راه یابند. در این مرحله تیم همدان را با نتیجه 1 بر صفر شکست داده و حریف آذربایجان شرقی شدند. سپس در فینال که به میزبانی اراک برگزار می‌شد، بانوان خراسانی با نتیجه 4 بر 3 از سد تیم آذربایجان شرقی گذشته و قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کردند.
وی افزود: این دوره از مسابقات در رده بزرگسالان برگزار شد. در دور رفت، تیم خراسان با 16 بازیکن در مسابقات حاضر شد و در دور برگشت با 8 بازیکن به کار خود خاتمه داد. علاوه بر کمبود منابع مالی و نبود اسپانسر، سعی داشتیم در میان بازیکنان فضا را به سمت رقابت سوق دهیم. همچنین در روزهای آتی مسابقات زیر 21 سال کشوری را در پیش خواهیم داشت که در نظر داشتیم بازیکنان را به دو گروه تقسیم کنیم تا سایر بازیکنان در این دسته از مسابقات نیز به میدان بروند.
رییس هیات هاکی خراسان رضوی در خصوص بازیکنان خراسانی دعوت شده به اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: زهرا رشیدیان، زهره قرایی، زهرا قربانعلی‌زاده، زهرا خاکسار و هانیه تقدیر از خراسان رضوی به اردوی تیم ملی هاکی دعوت شده‌اند. البته فقط دو نفر از این بازیکنان در تیم بانوان خراسان حضور داشتند و مابقی در تیم تهرانی عضویت داشتنند.
عدالتی‌نسب در رابطه با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت تداوم درخشش هاکی‌بازان خراسانی در مسابقات کشوری گفت: در بخش بانوان در مدارس، استعدادیابی را آغاز کرده‌ایم، اما در حوزه آقایان و بانوان، خراسان رضوی از لحاظ تعداد مربی فعال با محدودیت روبرو است. از همین رو در نظر داریم در هفته آتی یک دوره مربی‌گری برگزار کنیم که تا کنون نیز با استقبال خوبی برای ثبت نام همراه بوده است.
وی تصریح کرد: استعدادیابی را از یک یا دو مدرسه آغاز کرده‌ایم و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پروش منعقد کرده‌ایم، در نظر داریم این فرایند را در تمام مدارس مشهد گسترش دهیم. در همین خصوص یک برنامه کوتاه و بلند مدت طراحی کرده‌ایم که تا پایان سال به مربیان و مسئولین هیات ابلاغ خواهیم کرد.با شهرداری مشهد نیز تعاملاتی داشته‌ایم که از سال آینده برگزاری مسابقات آماتوری این رشته ورزشی را در محلات مشهد نیز داشته باشیم.
رییس هیات هاکی خراسان رضوی تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی هیات‌های ورزشی، نبود حامیان مالی است که هیات هاکی نیز از این قضیه مستثنی نیست. ورزش هاکی در استان‌مان ورزش شناخته شده‌ای نیست و تمام تلاش ما معرفی این رشته ورزشی به مردم است. استعدادیابی در مدارس و راه‌اندازی هیات‌های شهرستانی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است. با آستان قدس رضوی نیز جلساتی در این خصوص داشته‌ایم. با توجه به شناخته شدن هاکی در المپیک به عنوان رشته اصیل ایرانی، آستان قدس رضوی نیز در تلاش است که هاکی را در ورزش‌های آستان قدس بگنجاند.
عدالتی‌نسب ادامه داد: با مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز تعاملاتی داشته‌ایم که اگر خیرین بتوانند زمین چمن شماره دو دانشگاه فردوسی را احیا کنند، این زمین چمن به مدت 5 سال در اختیار ورزش هاکی قرار خواهدگرفت و این رشته به میان دانشجویان خواهیم‌برد.
وی یادآور شد: به دنبال جذب اسپانسر هستیم و طی جلسات خوبی که داشته‌ایم برخی از افراد جواب مثبت و امیدوارکننده‌ای در این خصوص داده‌اند و انشاالله اگر همکاری‌های لازم صورت گیرد، کلنگ خانه هاکی مشهد به زودی خواهد خورد. اگر اداره کل ورزش‌وجوانان استان و شهرداری مشهد در خرید یک قطعه زمین برای خانه هاکی با هیات استان همکاری داشته باشند، می‌توانیم برای ساخت این مجموعه از کمک‌های خیرین استفاده کنیم. در حال حاضر هاکی بازان مشهدی در سالن شهید بهشتی و سایر سالن‌هایی که توسط هیات اجاره می‌شود به تمرین می‌پردازند. تا جایی که اطلاع دارم کف‌پوش این دسته از سالن‌ها برای ورزش هاکی استاندارد لازم را دارد.
رییس هیات هاکی خراسان رضوی در خصوص فعالیت بخش‌های مختلف رشته ورزشی هاکی در خراسان رضوی عنوان کرد: هاکی روی یخ در کشورمان به غیر از یک یا دو استان فعالیت چندانی ندارد. به صورت جدی پیگیریم که از ظرفیت شرکت پدیده برای هاکی روی یخ استفاده کنیم. در ایران در ورزش هاکی ابتدا در بخش سالنی و چمنی کار بیشتری صورت گرفته‌است. با توجه به اعلام آمادگی آستان قدس رضوی جهت فعالیت در بخش چمنی ویژه آقایان، در تلاشیم که برای آموزش مربیان از ظرفیت چمن آستان قدس نیز استفاده کنیم.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.