عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: باید از ظرفیت خیرین برای تامین تجهیزات گرمایشی و استانداردسازی مدارس مناطق محروم استفاده کرد.

اختصاص هزار و پانصد میلیارد جهت گاز رسانی به مدارس روستایی در بودجه سال ۹۸/ ایمن سازی و استانداردسازی مدارس مورد توجه جدی  مسئولان نیست

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در بودجه سال آینده ۱۵۰۰ میلیارد تومان جهت گازرسانی به مدارس روستایی تخصیص داده شده است.
وی تصریح کرد:  همچنین در بند د تبصره یک  لایحه بودجه  سال ۹۸ وزارت نفت مکلف شد از محل سهم شرکت ملی نفت ایران نسبت به گازرسانی به روستاها و پایان  پروژه‌های نیمه تمام گازرسانی در روستاها با اولویت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان‌ های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی اقدام کند.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه تامین سیستم گرمایشی استاندارد برای مدارس نیاز به همراهی وزارتخانه های آموزش و پرورش، نفت و نیرو دارد، افزود: ایمن سازی و استانداردسازی مدارس مورد توجه جدی  مسئولان مربوطه نیست ، به طوری که پس از حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد ، در بودجه‌، اعتباری برای تجهیز مدارس دولتی به سیستم‌های گرمایشی در نظر گرفته شد اما امسال و حادثه مدرسه زاهدان بی توجهی مسئولان به این موضوع را آشکار ساخت و  جای تاسف دارد که دانش آموزان و کودکان در مناطق مختلف کشور به دلیل سیستم گرمایشی غیراستاندارد  جان خود را از دست می دهند. 
رحیمی با اشاره به اینکه باید   از ظرفیت خیرین برای تامین تجهیزات گرمایشی و استانداردسازی مدارس مناطق محروم استفاده کرد،بیان داشت:  باید استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد زیرا غفلت از آن ممکن است  باعث وارد شدن هزینه های جبران ناپذیر مادی و معنوی به جامعه و خانواده ها شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.