پس از این که خبرگزاری رویترز گزارش داد آمریکا در طول مذاکرات تجاری، از چین درخواست کرده است که نرخ یوآن را ثابت نگاه دارد، در بازارهای امروز نرخ یوآن در برابر دلار جهش کرد.

نرخ یوآن چین در معاملات امروز جهش کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، پس از این که خبرگزاری رویترز گزارش داد آمریکا در طول مذاکرات تجاری، از چین درخواست کرده است که نرخ یوآن را ثابت نگاه دارد، در بازارهای امروز نرخ یوآن در برابر دلار جهش کرد.

طبق آن‌چه بلومبرگ گزارش داده است، دولت ترامپ به عنوان بخشی از مذاکرات، اصرار دارد که اقدام بانک مرکزی چین برای کاهش نرخ یوآن به منظور تقویت صادرات چینی، باید با تعرفه‌های بیشتر و شدیدتری از سوی آمریکا، مورد مقابله قرار بگیرد.

انتشار این گزارش نرخ برابری یوآن در بازارهای خارجی را با رشد قابل‌توجهی همراه کرد. تا ساعت ۱۳:۲۰ به وقت تهران، نرخ برابری یوآن با دلار به ۶.۷۱۹۴ رسید. این درحالیست که همین دیروز نرخ برابری یوآن با دلار در ۶.۷۸۱۹ قرار داشت.

جوزف کاپورسو، استراتژیست ارشد ارز، در بانک رفاه استرالیا، می‌گوید: ما از این درخواست آمریکا شگفت‌زده نشدیم. اما این مشکل وجود د ارد که حتی در شرایطی که نرخ یوآن توسط بازار تعیین شود، داده‌های اساسی بازار نشان می‌دهد که یوآن چین علی‌رغم میل آمریکا، درحال تضعیف است نه تقویت. مازاد نقدینگی جاری چین در سال ۲۰۱۸ به ۰.۴ درصد تولید ناخالص ملی کاهش یافته است.

دلار استرالیا (آسویی) هم با بازگشت از نرخ برابری پایین ۰.۷۱۲ دلار دیروز خود، جهش کرد و به نرخ ۰.۷۱۶۱ دلار رسید.

با توجه به روابط تجاری محکم بین چین و استرالیا، آن‌چه باعث تقویت نرخ یوآن می‌شود، نرخ دلار استرالیا را هم تقویت می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.