محمد رضا رفیعی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گفت :هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۱ اسفند همراه با برنامه های متنوع توزیع،حمل و کاشت نهال در بشرویه برگزار خواهد شد.

برگزاری نشست اعضای ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی در بشرویه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه؛ ‌"محمدرضا رفیعی" رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشرویه در نشست اعضای ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی که در محل سالن مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد؛ با تاکید بر حفظ عرصه های منابع طبیعی و مراتع گفت: عرصه های منابع طبیعی؛ جنگل ها و مراتع از بزرگترین سرمایه های اقتصادی کشور هستند،که باید در حفظ و نگهداری و توسعه آن تلاش جدی‌تر شود.

وی از اجرای برنامه های ویژه در هفته منابع طبیعی هم خبر داد و گفت: در هفته منابع طبیعی که از پانزدهم تا بیست و یکم اسفندماه تعریف شده برنامه های ویژه ای شامل توزیع ۲۵ هزار اصله نهال رایگان، کاشت و غرس نهال در شهر ارسک و فضاهای آموزشی، حمل نمادین نهال با همکاری اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش و همچنین دعوت از طبیعت یاران، با هدف پاکسازی عرصه‌های منابع طبیعی، بازدید از طرح های در دست اجرا، شامل آبیاری جنگل های دست کاشت و احداث هلالی های آبگیر را برگزار خواهیم کرد.

سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی هم با تاکید بر افزایش سطح فضای سبز گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای حفظه الله تعالی پیشنهاد می شود در عرصه های بوستان ها و فضاهای آموزشی از غرص نهال های مثمر استفاده شده تا از این فضاها بهره‌وری بیشتری صورت گیرد.

وی میزان بارندگی در شهرستان بشرویه تا کنون را به میزان ۳۰ میلیمتر اعلام کرد و گفت: با توجه به بارش باران و رحمت الهی تاکنون ۳۰ میلیمتر باران باریده ولی به دلیل خشکسالی‌های متوالی و خشکی شدید هوای منطقه شهرستان بشرویه هنوز هم پدیده قالب جوی در این شهرستان پدیده خشکسالی است؛ که امیدواریم با نزول برکات خداوند در اسفند سال جاری و فروردین ماه سال آینده بخشی از این حوادث خشکسالی جبران شود.

 در ادامه این نشست بر اجرای طرح کاشت نهال توسط دانش آموزان؛ بسیج سازندگی؛ شهرداری،هلال احمر و نهادهای مردمی و همچنین توزیع نهال رایگان در نماز جمعه شهر ارسک و کاشت نهال مقاوم و سازگار با خشکی و کم آبی تاکید  شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.