رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همزمانی حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان با نشست ورشو را حاوی پیام های روشنی خواند و گفت: ممانعت از بروز مجدد چنین حوادثی تنها با اتصال بودجه مرزها به منابع پایدار ممکن است.

امکان تکرار حوادث تروریستی در صورت عدم افزایش بودجه برای صیانت از مرزها وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، حشمت الله فلاحت‌پیشه درباره حمله تروریستی به اتوبوس حامل کارکنان سپاه گفت: بنده از ابتدای آغاز به کار در کمیسیون امنیت ملی مجلس به عنوان رئیس، بازدیدهایی را از مرزهای کشور داشتم. در بازدید از مرزهای سیستان و بلوچستان درباره خلل‌هایی که فضا را برای بروز چنین حوادثی ایجاد می‌کند، هشدار داده بودم.

فلاحت‌پیشه با تاکید بر لزوم توجه به بودجه مرزها تاکید کرد: متاسفانه بودجه مرزها همواره مورد اجحاف و کم لطفی است.با توجه به شرایطی که در این خصوص وجود دارد باید بودجه مرزها مورد توجه جدی نمایندگان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بودجه مرزها باید به منابع پایدار متصل باشد، تصریح کرد: باید مجلس بودجه‌ای را تصویب کند تا بتوان برای همیشه با گروه‌های تروریستی مقابله کرد.

فلاحت‌پیشه در این خصوص مطرح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و مرکز پژوهش‌ها اقدامات و فعالیت‌های مشترکی را برای ایجاد امنیت پایدار در مرزها دنبال می‌کنند. انتظار می‌رود مسئولان نیز در این خصوص با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همکاری کنند نه اینکه بعضا از بازدیدهای کمیسیون گلایه نیز داشته باشند.

وی تاکید کرد: بدون در نظر گرفتن بودجه با منابع پایدار برای مرزها این حوادث تکرار می‌شوند.

فلاحت‌پیشه حمله به اتوبوس حامل مرزبانان سپاه را در زمان برگزاری نشست ورشو حاوی پیام‌های روشنی خواند و تصریح کرد: این دست از سناریوها برای مردم ایران و منطقه تکراری است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواستار موضع‌گیری جدی وزارت خارجه در خصوص این حمله و هم زمانی این حمله تروریستی با برگزاری نشست ورشو شد و گفت: وزارت خارجه اقدامات دیپلماسی‌اش را با توجه به نشست ورشو و این حادثه تروریستی انجام دهد.

منبع: خانه ملت

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.