همدان- محمدحسین مرادی گفت: از طرح های قابل توجه راه و شهرسازی در دهه فجر، مرمت ساختمان آثار تاریخی ملایر و نهاوند و آغاز به کار پروژه مسکن امید است.

مرمت ساختمان یخچال سنتی میرفتاح ملایر آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین مرادی سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان همدان، اظهار داشت: طرح بهسازی و مرمت اثر تاریخی بازار نهاوند با اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال آغاز شده است. دیگر اثر تاریخی هم که مرمت آن در دهه فجر آغاز شد یخچال میرفتاح ملایر با ۱۵۰ سال قدمت است.

وی درباره پروژه های قابل بهره برداری در ماه های آتی هم گفت: خانه سیفی در محله حاجی در شهر همدان، جداره سازی محله کلپا و کبابیان و ساخت و تجهیز بوستان منوچهری همدان شامل این طرح هاست.

مرادی گفت: مرمت ساختمان یخچال سنتی میرفتاح ملایر و محوطه سازی آن آغاز شده است. همچنین در همدان هم مجتمع چند منظوره امیرالمومنین محله حصار امام آغاز شد.

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان همدان گفت: از ۲۹ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر که قرارداد دارند، تاکنون ۲۸ هزار و ۸۰ واحد واگذار شده است. یعنی ۹۵ درصد پروژه های مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان به پایان رسیده است.

وی افزود: همچنین آغاز روش ساخت مسکن با نام امید هم در محله جولان، زمینی به مساحت حدود ۷۰۰ متر اجرایی و طراحی شده است اکنون این طرح در مرحله فراخوان پیمانکار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.