هیچ‌کدام از اسامی فیلم‌هایی که در فضای مجازی حضورشان برای اکران نوروزی قطعی شده، صحت ندارد و پنجم اسفندماه گزینه‌های اصلی فیلم‌های سینمایی نوروز ۹۸ را اعلام می‌کنیم.

پنجم اسفندماه نامزدهای اکران نوروزی مشخص می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، چند روزی است در فضای مجازی و محافل رسانه‌ای حرف از اکران نوروزی سینماهاست. یک روزی موضوع فیلم «رحمان ۱۴۰۰» کمدی منوچهر هادی که علی سرتیپی تهیه‌کننده‌اش است به عنوان گزینه اکران نوروزی مطرح می‌شود. یک روزی «درخونگاه»، «ژن خوک»، «زندانی‌ها»، «متری شیش و نیم»، «کار کثیف»، «شبی که ماه کامل شد»، «چهار انگشت» و «ماجرای نیمروز۲» که تهیه‌کننده‌اش اعلام کرد سعی می‌کنیم به اکران نوروزی برسیم.  شب گذشته بهرام توکلی هم به لیست متقاضیان اعلام شد اما او مدعی شد فیلم «غلامرضا تختی» قطعاً نوروز اکران می‌شود. در اتفاقی جالب دو پیج سینمایی دیگر هم بدون اشاره به منبع مشخصی از اکران نوروزی «قصر شیرین» رضا میرکریمی خبر دادند.

غلامرضا فرجی در واکنش به اعلام رسانه‌ای برخی فیلم‌ها و اینکه گفته‌اند شورای صنفی نمایش در ارتباط با اکران نوروزی مقتدرانه‌تر تصمیم بگیرد و این تصمیم را به زودی اعلام کند تا شائبه‌ها در این رابطه از بین برود، گفت: هیچ‌کدام از اسامی فیلم‌هایی که در فضای مجازی حضورشان برای اکران نوروزی قطعی شده، صحت ندارد و پنجم اسفندماه گزینه‌های اصلی فیلم‌های سینمایی نوروز ۹۸ را اعلام می‌کنیم. ما به صاحبان آثار متقاضی برای اکران نوروزی اعلام کرده‌ایم که تمایل‌شان برای حضور را کتباً اعلام کنند. شائبه‌ای وجود ندارد و همه‌چیز طبق روال در شورای صنفی نمایش جلو می‌رود. همچون گذشته یک فرآیند و یک بررسی برای زمان اکران‌ها مدنظر داریم و طبق آن اصول و قواعد عمل می‌کنیم. هیچ اعمال نظر شخصی نسبت به اکران فیلم‌ها موثر نبوده و نیست و ما در شورای صنفی نمایش به فیلم‌هایی مجوز اکران می‌دهیم که در وهله اول پروانه نمایش ارشاد و در گام بعدی پروانه نمایش شورای صنفی را اخذ کرده باشند.

وی در پاسخ به این سوال که چه شاخصه‌هایی وجود دارد یک فیلم اکران نوروزی بشود، تأکید کرد: گزینه‌های نوروزی پس از صدور پروانه نمایش و عقد قرارداد با سینمادار توسط کارگروه اکران اعلام و اکران خواهند شد. این گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای به هیچ وجه نمی‌توانند در طی شدن مسیر و فرآیند قانونی و ضابطه‌مند شورای صنفی نمایش تأثیر بگذارند. همه ساله درخواست کتبی از دفاتر توزیع، اخذ می‌شود و نامزدها بررسی می‌شوند. پروانه نمایش آن‌ها صادر می‌شود و نسبت به عقد قرارداد با سینماها اقدام و قرارداد در کارگروه ثبت و اعلام می‌شود. مهمترین شاخصه ما این است کارگروه نمی‌تواند هیچ دخل و تصرفی در برنامه داشته باشد.

فرجی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ دفتر پخشی تصمیم‌گیری نمی‌کند و اعمال نفوذ در اکران نوروزی ندارد؛ فیلمی که پروانه نمایش ارشاد و سپس پروانه نمایش شورای صنفی نمایش هم برای آن فیلم صادر شود می‌تواند فیلم خودش را اکران کند. هیچ‌کدام از این فیلم‌هایی که اعلام کرده‌اند قطعاً در اکران نوروزی قرار دارند پروانه نمایش شورای صنفی را ندارند؛ شاید پروانه نمایش ارشاد را داشته باشند ولی صدور پروانه شورای صنفی مجزا انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.