استاندار خراسان رضوی امروز در جریان بازدید از شهرستان سرخس از پاسگاه‌های مرزی، سد دوستی و تاسیسات مرزی این شهرستان با جمهوری ترکمنستان بازدید کرد، همچنین بهره‌برداری از سه طرح عمرانی شامل چاه گاز ترش شماره ۷۴ در منطقه خانگیران سرخس، مجتمع قطعه‌بندی و بسته‌بندی مرغ و تاسیسات جا به جایی کانتینر و بار ریلی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس از دیگر برنامه‌های سفر استاندار به سرخس بود.

بهره‌برداری از سه طرح عمرانی در سرخس با حضور استاندار

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی امروز در جریان سفر به سرخس، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، چاه گاز شماره ۷۴ خانگیران را افتتاح کرد؛ عملیات اجرایی حفاری این چاه از سال ۹۴ آغاز شده بود که طی ۲سال با صرف ۷۱۵ میلیارد ریال اعتبار تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

ظرفیت تولید این چاه گاز، روزانه ۱.۳ میلیون متر مکعب معادل ۸ هزار بشکه نفت است که نیاز ۱۶۰ هزار نفر را تامین خواهد کرد.

همچنین در این سفر استاندار، بزرگ‌ترین واحد بسته‌بندی فرآورده‌های گوشتی شرق کشور با ظرفیت روزانه ۵ تن به بهره‌برداری رسید؛ برای راه‌اندازی این واحد بسته‌بندی، ۷۰ میلیارد ریال توسط سرمایه‌گذار بومی هزینه شده است و در فاز نخست اجرای پروژه، ۳۰ نفر مشغول به کار شده‌اند.

محصولات تولیدی در این واحد بسته‌بندی از طریق منطقه ویژه اقتصادی سرخس به کشورهای آسیایه میانه و افغانستان صادر خواهد شد.

در ادامه سایت جا به جایی بار از واگن به واگن در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افتتاح شد، با راه اندازی این سایت انتقال بار از واگن‌های ترکمنستانی به واگن‌های ایرانی با سرعت بیشتر انجام و همچنین سبب صرفه‌جویی در هزینه اجاره واگن از جمهوری ترکمنستان می شود. این سایت قبلا در تاسیسات ایستگاه بین‌المللی سرخس راه‌اندازی شده بود اما برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی همین شهرستان به منظور تسهیل در صاردات و واردات ریلی کالا به آسیای مرکزی بهره‌برداری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.