استاندار خراسان رضوی گفت: هدف اصلی مدل توسعه اقتصادی که با همکاری همه ارکان حکومت در خراسان رضوی اجرایی شده، توانمندسازی مردم است.

هدف اصلی مدل توسعه اقتصادی، توانمندسازی مردم است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که در شهرستان سرخس برگزار شد، اظهار کرد: آستان قدس رضوی به صورت داوطلبانه مسئولیت خطیر معین اقتصادی منطقه سرخس را برعهده گرفت که امیدواریم نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در آستانه دهه پنجم انقلاب، در ابلاغ راهبردهای گام دوم انقلاب اسلامی، آرمان‌های متعددی را مطرح کردند که باید با کار و تلاش و مشارکت مردم و بخش خصوصی زمینه اجرای آن‌ها فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی به ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان سرخس اشاره کرد و گفت: سرخس امکانات و زیرساخت های بسیار خوبی مانند فرودگاه دارد اما تاکنون از این ظرفیت‌ها به درستی در مسیر توسعه اقتصادی و رفع محرومیت‌ها استفاده نشده است.

رزم‌حسینی با بیان این که هدف اقتصاد مقاومتی ایجاد معیشت و اشتغال پایدار برای مردم است، اظهار کرد: امکانات زیربنایی بسیار خوبی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب به همت و تلاش همه دولت‌ها ایجاد شده است اما هدف اصلی که توانمندسازی و رفاه مردم بوده، هنوز تحقق نیافته است.

وی افزود: پول نفت را صرف ساخت جاده و پرداخت حقوق کرده‌ایم اما بسیاری از جوانان این مرز و بوم اشتغال ندارند و در نتیجه آن شاهد افزایش برخی از آسیب‌های اجتماعی بوده‌ایم. نباید از دولت دیوان سالار انتظار توسعه اقتصادی داشته باشیم، برخی می‌گویند نباید این حرف را زد چرا که تضعیف انقلاب است اما بنده معتقدم این حرف عین تقویت انقلاب است؛ اگر صادقانه این حرف‌ها به مردم گفته شود، همراهی‌شان مضاعف خواهد شد.

رزم‌حسینی گفت: در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی باید زمینه توسعه اقتصادی را با مشارکت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی فراهم کرد. سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، مجاهدان اقتصادی هستند، نباید این طور تلقی کرد که کارآفرینان غارت‌گر هستند زیرا اگر گاهی اوقات فسادی هم ایجاد می‌شود در نتیجه فسادزا بودن بروکراسی اداری کشور است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در مسیر توسعه و آبادانی، طرح مدل توسعه اقتصادی را در خراسان رضوی کلید زده‌ایم و تاکنون برای ۱۶ منطقه، معین اقتصادی تعیین شده است.

وی با بیان این که یکی از ارکان اصلی مثلث توسعه اقتصادی نمایندگان مجلس هستند، عنوان کرد: ما برای جایگاه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی اهمیت قائل هستیم و با سلیقه سیاسی نمایندگان هیچ کاری نداریم زیرا معتقدیم که مردم به افراد رای داده‌اند که مشکلات اقتصادی و معیشتی را از دولت و مجلس پیگیری کنند.

رزم‌حسینی با تاکید بر این که علمای دین باید نهضت فرهنگ توسعه اقتصادی را در جامعه نهادینه کنند، گفت: ائمه جمعه باید بگویند که نداشتن شغل به معنای نداشتن عزت است و از این طریق زمینه مشارکت مردم در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی را فراهم کنند.

وی از تولیت آستان قدس رضوی به دلیل پذیرش مسئولیت معین اقتصادی شهرستان سرخس تقدیر کرد و گفت: حجت‌الاسلام رئیسی سال‌ها قبل مسئولیت توسعه اقتصادی یک روستا در استان کرمان را پذیرفت و حالا برای توسعه اقتصادی منطقه سرخس در خراسان رضوی پای کار آمده است.

رزم‌حسینی عنوان کرد: خوشحالم از این که مجموعه‌ای معین اقتصادی شهرستان سرخس شده است که هم مدیران لایقی دارد و هم به دلیل داشتن بعد معنوی، زمینه مشارکت همه اقشار جامعه را در مسیر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراهم خواهد کرد.

 نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: مشکلات اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین مسائل این شهرستان به شمار می‌رود.

احسان قاضی‌زاده افزود: برخی از این مشکلات مربوط به آستان قدس رضوی است و بخشی مربوط به ناکامل ماندن و فقدان سرمایه‌گذاری کامل در این منطقه است؛ شرکت‌های نفت و گاز حضور گسترده‌ای در منطقه دارند که به دلیل منابع درآمدی سرشار این بخش توانسته است طرح‌های عمرانی مختلف را در منطقه اجرا کند.

وی گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیازمند امنیت ذهنی است که باید از سوی دولت ایجاد شود و در غیر این صورت سرمایه‌گذاری در منطقه محقق نخواهد شد.

قاضی‌زاده به نگاه توسعه محور استاندار خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: حضور آقای رزم حسینی در استانداری خراسان رضوی موجب شده است که استان از سیاسی کاری‌هایی که در سال های گذشته آن را آزار می داد، نجات یابد.

وی حضور ۱۸ نفر از نمایندگان استان خراسان رضوی در جلسه با استاندار را نشان از حمایت همه نمایندگان و گرایشات سیاسی از ایشان ذکر کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.