نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی از عدم اختصاص بودجه زیارت، بافت فرسوده و حاشیه شهر مشهد علی رغم نزدیک شدن به پایان سال انتقاد کردند.

دولت در پرداخت بودجه زیارت و حاشیه شهر به خراسان رضوی تعلل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، علی رغم اینکه سال ۹۷ در حال پایان می باشد اما بودجه زیارت، بافت فرسوده و حاشیه شهر در سال جاری هنوز به استان خراسان رضوی  پرداخت نشده است که این موضوع جای تامل دارد.

حمید بنایی رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در این باره  به قدس آنلاین اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی و در بررسی  بودجه سال آینده با همراهی سایر نمایندگان استان به دنبال این هستیم  در حوزه مسائل مختلف از جمله سرانه استان در بودجه و مسائل کلان همچون حوزه آب که هنوز برخی روستاهای استان از طریق تانکر آب رسانی می شوند ودولت باید در این زمینه اقدام جدی انجام دهد  ، پروژه های عمرانی و حوزه بهداشت و درمان بودجه مناسبی به استان تخصیص پیدا کند. از طرفی متاسفانه روند اجرای مصوبات پروژه های کلان سفر ریاست جمهوری به استان بسیار کند است که این موضوع از طریق مجمع نمایندگان استان به  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اطلاع داده شده است.

بنایی با بیان اینکه ۷۳هزار و پانصد پروژه نیمه کاره استانی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: از جمله پروژه های نیمه کاره،  پروژه حرم تا حرم است که متاسفانه روند اجرای آن بسیار کند است  و متاسفانه اعتبارات آن در سال جاری نیز هنوز اختصاص پیدا نکرده است .

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: همچنین در دیداری با وزیر راه وشهرسازی از تاخیر دولت در اجرای پروژه قطار برقی تهران-مشهد انتقاد کرده  و براین موضوع تاکید شد که  وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر نسبت به اجرای این پروژه اقدامات لازم را انجام دهد زیرا این  قطار برقی به کاهش ۷ ساعته زمان سفر می انجامد و با توجه به اینکه سالانه حجم زیادی از مسافران و زائران به شهر مقدس مشهد سفر می کنند اجرای هر چه سریع تر این پروژه ضرورت دارد و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه دولت پس از گذشت یازده ماه از سال هنوز در اختصاص بودجه برخی موارد تعلل می کند، ادامه داد: بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی نیز یک پروژه ملی است و طبق رایزنی هایی که مجمع نمایندگان استان، مجموعه استانداری و شهرداری مشهد با دولت داشته اند دولت متعهد به پرداخت ۱۴ هزار میلیارد ریال طی سه سال ۹۸،۹۷ و ۹۹برای نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی شده است .

*انتقاد به بودجه اندک

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام و تایباد نیز در این باره به قدس آنلاین اظهار داشت: دولت برای بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) نیز بودجه استانی را برای سال آینده اختصاص داده است که نمایندگان استان خراسان رضوی ضمن انتقاد به بودجه اندک اختصاص داده شده خواستار افزایش این بودجه شدند .

رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: زیرا این پروژه صرفا یک پروژه استانی نیست و به جهت تسهیل در امر زیارت و حضور زائران در شهر مقدس مشهد ، یک پروژه ملی است و باید دولت بودجه متناسب با آن را در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: این درحالی است که دولت هنوز بودجه مواردی نظیر بودجه زیارت در سال ۹۷ را به استان خراسان رضوی پرداخت نکرده است .

*رقم بودجه زیارت برای سه استان زیبنده دولت نیست

سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده فریمان و سرخس نیز در این باره اظهار داشت:  اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای موضوع زیارت برای سه استان زیبنده دولت نیست .

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۸ سهم بودجه زیارت بدون تغییر نسبت به سال جاری و همان ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که اعتقاد ما براین است که این مبلغ به هیچ وجه کافی نبوده و بودجه زیارت باید به گونه ای باشد که در شان سه استان خراسان رضوی، قم و فارس با این حجم از زائران باشد.

وی ادامه داد: از طرفی شرایط استان خراسان رضوی در موضوع زیارت به مراتب نسبت به دو استان دیگر حساس و متمایز تر است زیرا علاوه بر حضور زائران از سراسر کشور زائران خارجی زیادی نیز سالانه به این استان سفر می کنند که باید بسترها و زیر ساخت های آن فراهم شود. از طرفی در حال حاضر تنها در یک مورد جاده زائران پیاده به سمت شهر مقدس مشهد بدهکاری های زیادی به پیمانکاران وجود دارد که لازم است درباره انها اقدام مناسبی صورت بگیرد.

قاضی زاده افزود: از طرفی در حالی که سال جاری در حال پایان است هنوز بودجه زیارت امسال به استان اختصاص پیدا نکرده است و بر اساس آخرین پیگیری هایی که با سازمان برنامه و بودجه داشته ایم اعلام کرده اند که تا قبل از پایان سال ،بودجه زیارت سال ۹۷ را تخصیص خواهند داد که امیدواریم این صحبت انها عملیاتی شود و صرفا در حد وعده نباشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.