سناتور ارشد آمریکایی با تاکید بر اینکه آمریکا نباید مداخلات نظامی گذشته خود در آمریکای لاتین را تکرار کند اعلام کرد، گوایدو را به رسمیت نمی‌شناسد.

سندرز: آمریکا نباید مداخلات نظامی گذشته خود در آمریکای لاتین را تکرار کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» آمریکا از به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا امتناع ورزید و خواستار برگزاری انتخابات جدید در این کشور شد. اظهارات سندرز خشم قانون‌گذاران دموکرات خواهان تغییر نظام در ونزوئلا را برانگیخت.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشاتودی»، برنی سندرز به عنوان یکی از رقبای ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به‌شمار می‌رود اما دیدگاهش در مورد بحران ونزوئلا هم‌حزبی‌های دموکراتش را شگفت‌زده کرده است. او در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «یونی‌ویژن» در پاسخ به این‌که آیا گوایدو را به رسمیت می‌شناسد گفت: «خیر. فکر می‌کنم آن‌چه اکنون باید رخ دهد این است که فکر می‌کنم سوالات جدی درخصوص انتخابات اخیر وجود دارد. بسیاری از مردم گمان می‌کنند انتخابات فریب‌کارانه بوده و من فکر می‌کنم آمریکا باید با جامعه بین‌الملل کار کند تا مطمئن شود انتخاباتی آزاد و عادلانه در ونزوئلا برگزار می‌شود».

در حالی که او بر نیاز به همکاری بین‌المللی برای حل مشکلات بین گوایدو و «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی آمریکا تاکید کرد، گفت آمریکا «نباید همانند آن‌چه در گذشته در آمریکای لاتین انجام داده است، از مداخله و نیروی نظامی استفاده کند... خواه شیلی یا برزیل یا جمهوری دومینیکن یا گواتمالا».

این سخنان سندرز موجب تعجب و خشم قانون‌گذاران دموکرات‌ ایالت «فلوریدا» شد که درباره درخواست از فعالان سیاسی آمریکایی-ونزوئلایی این ایالت برای ضدیت با مادورو موضعی سرسخت دارند.

«دونا شالالا» نماینده فلوریدا در کنگره آمریکا که از ونزوئلا تبعید شده است به رسانه «پولیتیکو» گفت: «او نامزد حزب دموکرات نخواهد بود. او بار دیگر نشان داد که شرایط فعلی را درک نمی‌کند». همچنین این رسانه بیانیه‌ای از دموکرات‌های فلوریدا منتشر کرد که به‌طور واضحی می‌گوید این گروه خوان گوایدو را به عنوان رهبر قانونی ونزوئلا میشناسد.

گوایدو ماه ژانویه خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خواند و به‌سرعت مورد حمایت واشتگتن و متحدان غربی آن قرار گرفت. در هفته‌های اخیر شماری از معترضان در خیابان‌های «کاراکاس» تجمع پیدا کرده‌اند. با این حال ارتش ونزوئلا همچنان حامی رئیس‌جمهور قانونی این کشور است و تلاش زورگویانه آمریکا را برای تغییر رژیم عقیم گذاشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.