همدان- مجید باجلان گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری برای کمک مالی به جامعه زیر نظر کمیته امداد راه اندازی شده است.

 ۵ هزار فقره وام در استان همدان پرداخت کردیم

به گزارش قدس آنلاین، مجید باجلان مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام(ره) اظهار کرد: امسال مبلغ پیش‌بینی شده برای پرداخت این وام‌ها و تامین نیاز مالی مددجویان در استان همدان ۳۷ میلیاردتومان بود. ۱۲ میلیارد تومان آن برای ایجاد اشتغال جامعه هدف در استان بوده است.

وی افزود: با این وام پرداختی ۱۳۰ خانوار توانمند شدند. ۵ هزار مورد وام ضروری و ۵۰۰ مورد هم وام تامین مسکن صندق در استان همدان پرداخت کردیم. با تلاش همکاران صندوق در استان همدان هیچ پرونده‌ای برای سال ۹۸ باقی نخواهد ماند.

وی ادامه داد: بازپرداخت وام ضروری ۳۶ ماهه و اشتغال و دیعه مسکن هم ۶۰ ماهه است. همه وام‌ها بدون سود و فقط با کارمزد ۳ درصد است قرار شد در سال بعد این کارمزد هم حذف شود.

باجلان با تاکید بر اینکه هدف اصلی تشکیل صندوق ولایت امداد امام(ره) با توجه به فرمایش رهبری تامین نیاز مالی جامعه هدف زیر پوشش است، اظهار کرد: کمیته امداد به مانند بانک‌ها سود بانکی از وام گیرنده دریافت نمی‌کند وتشریافت خاص بانک‌ها را ندارد.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کیمته امداد، گفت: امسال در کل کشور ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه برای تامین وام‌ها پیش‌بینی شد که هزینه تشکیلاتی صندوق توسط کمیته امداد و سپرده‌ها با حمایت خیران علاقمند تامین شد.

باجلان سقف وام مسکن را ۱۵میلیون تومان اعلام کرد و گفت: افزون بر آن کمیته امداد امام(ره) برای صاحب خانه شدن مددجویان خود توسط خیران و سایر روش‌ها هم حمایت مالی را انجام داده است.

وی بودجه تامین وام و سپرده سال ۹۸ صندوق را در کشور ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این بودجه ۱۱۵۰ میلیارد تومان مربوط به وام ضروری و کارگشایی، ۳۵۰ میلیارد تومان مربوط به تامین مسکن، ۱۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن و بقیه هم برای اشتغال و توانمندسازی نیازمندان و مددجویان کمیته امداد امام(ره) است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.