یگان‌های تکاوری و تفنگداران دریایی نیروی دریایی با بکارگیری انواع تجهیزات و سلاح‌های خود ازجمله قایق های تندرو، شناورهای هجومی و ناوچه های راکت انداز به سمت اهداف از پیش تعیین شده در سواحل جنوبی کشور یورش بردند.

 عملیات "تاخت آبخاکی" در رزمایش "ولایت۹۷" توسط تکاوران نداجا

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، در اولین روز از مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ «ولایت۹۷» یگان‌های تکاوری و تفنگداران دریایی نیروی دریایی با بکارگیری انواع تجهیزات و سلاح‌های خود ازجمله قایق های تندرو، شناورهای هجومی و ناوچه‌های راکت‌انداز به سمت اهداف از پیش تعیین شده در سواحل جنوبی کشور یورش بردند.

«این تکاوران در مقابله با عملیات تهاجمی سنگین دشمن، با تسلط بر راهبردهای رزمی و رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان‌های نفوذ کننده، مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی دشمن شده و با پشتیبانی یگان‌های پدافند ساحلی نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه‌ای بر روی اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند و در مدت زمان بسیار کم توانستند مانع از پیشروی یگان‌های مهاجم شوند.

انهدام واحدهای شناور دشمن توسط شناورهای تندروی آذرخش، شهاب و رعد مجهز به راکت انداز، عملیات مین ریزی، دفاع ساحلی توسط توپخانه ساحلی، اجرای تازش موتوری در سواحل و هلی برن تفنگداران بوسیله بالگردهای یگان هوادریا از جمله دیگر عملیات های صورت گرفته در این مرحه از رزمایش بود.»

هواناوهای یگان هوادریا نیز بخش مهمی از اجرای این مرحله از رزمایش را برعهده داشتند و به حمل و نقل سریع نیروها در مناطق مختلف عملیاتی پرداختند.

امیر دریادار حمزه علی کاویانی سخنگوی رزمایش «ولایت۹۷» در همین خصوص اظهار داشت: تفنگداران دریایی آخرین لایه دفاعی برای حفاظت از سواحل و جلوگیری از نفوذ دشمن هستند.

کاویانی تصریح کرد: تفنگداران و تکاوران دریایی با استفاده از شناورهای تندرو و آتش پرحجم این یگان‌ها ماموریت عملیات آبی ضد آبی خاکی در مقابل دشمن نیز بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات و تسلیحات این تفنگداران کاملا بومی بوده و با توجه به نیازهای عملیاتی و متناسب با تهدیدات ساخته شده اند.

سخنگوی رزمایش با اشاره به هماهنگی میان نیروها و صنعت دفاعی، افزود: در سالهای اخیر اقدامات خوبی در زمینه تولید مهمات شده که برخی هوشمند هستند و در رزمایش نیز از آنها استفاده می کنیم.

مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ «ولایت۹۷» درمحدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار10 درجه به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.