دو منبع آگاه اعلام کردند که در مذاکرات دیروز و امروز آمریکایی‌ها و چینی‌ها دو طرف وارد جزئیات توافق تجاری شده‌اند اما همچنان احتمال شکست این مذاکرات وجود دارد.

چین و آمریکا وارد جزئیات توافق تجاری شدند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند، مقامات چین و آمریکا که هم اکنون در حال مذاکره برای پایان دادن به جنگ تجاری هستند، وارد توافق بر سر جزئیات یک طرح جامع تجاری بین دو کشور شده‌اند.

دیروز و امروز مقامات بلندپایه چینی که هم اکنون در واشنگتن به سر می‌برند، مذاکراتی را با طرف‌های آمریکایی داشته و خواهند داشت.

منابع آگاه می‌گویند، شواهد موجود از پیشرفت مذاکرات و آغاز توافق بر سر جزئیات حکایت دارند.

پکن و واشنگتن در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ ( G۲۰) در آرژانتین توافق کردند تا پیش از روز یک مارس سال جاری مذاکره کرده و اختلافات تجاری خود را حل کنند.

بنا به گفته منابع آگاه، همچنان بر سر تغییرات ساختاری که از سوی دولت ترامپ برای اقتصاد چین در نظر گرفته شده است دو طرف فاصله زیادی دارند.

قرار است چین و آمریکا در این مذاکرات ۶ تفاهم نامه همکاری در موضوعات ساختاری نظیر سرقت‌های سایبری و انتقال فناوری اجباری، حق مالکیت معنوی، خدمات، ارز، کشاورزی و موانع غیر تعرفه‌ای بر تجارت امضا کنند.

 یک منبع آگاه گفت: هم اکنون این گفت‌وگوها در مسیر یک توافق تجاری واقعی قرار گرفته‌اند.

یک منابع آگاه دیگر می‌گوید: البته هنوز احتمال شکست این مذاکرات وجود دارد.

آمریکا پکن را به سرقت اسرار تجاری و اجبار شرکت‌ها به انتقال فناوری در ازای دسترسی به بازار چین و تخصیص یارانه به شرکت‌های چینی متهم کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.