ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی بابیان اینکه فرمایشات رهبری در تمامی ابعاد اتمام‌حجت است که باید نصب العین قرار گیرد، تأکید کردند که مشکلات امروز کشور در حوزه اقتصاد و معیشت از ضعف مدیریتی برخی مسؤولان است.

فرمایشات رهبری در تمامی ابعاد اتمام‌حجت است که باید نصب العین قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین ، ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری تأکید کردند: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تمام ابعاد الگو و اتمام‌حجت است، بنابراین ضرورت دارد بر اساس وظیفه شرعی و دینی با نصب العین قرار دادن آن، پیرو مقام ولایت باشیم.

ریشه مشکلات اقتصادی کشور ضعف مدیریتی و روی‌گردانی از ارزش‌های دینی است

امام‌جمعه کاشمر ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: بر اساس وظیفه شرعی و دینی باید پیرو مقام ولایت باشیم و در این مسیر کوتاهی نکنیم.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی بابیان اینکه فرمایشات رهبری در همه ابعاد الگو و اتمام‌حجت است و باید نصب العین قرار گیرد، ابراز کرد: در شرایطی که رهبر انقلاب جوانان را بهترین سرمایه و امید آینده ایران می‌دانند، اما متأسفانه افرادی ناآگاه که خود را گاها مسلمان و انقلابی می‌دانند با طرح موضوعات ناامیدکننده، در زمین دشمن بازی می‌کنند و جوانان را مأیوس می‌کنند.

 وی بابیان اینکه گرایش به دین‌داری، اخلاق و معنویت‌گرایی در جامعه رو به گسترش است، اما دشمنان با تبلیغات سوء این‌گونه القا می‌کنند که مردم از دین جدا شدند، افزود: اگرچه مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور زیاد است اما باید اذعان داشت که حضور پرشور مردم در اماکن زیارتی نشان از دین‌داری مردم است.

امام‌جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی امروز کشور نشأت گرفته از ضعف مدیریتی و روی‌گردانی از ارزش‌های دینی است، یادآور شد: اینکه در راستای تأمین نیاز مردم ازیک‌طرف گوسفند و گوشت قرمز با هواپیما به کشور وارد می‌کنند و از سوی دیگر گوسفندها را از مرز خارج می‌کنند، در حقیقت یک ضعف مدیریتی و تخلف است که انتظار داریم افراد و یا دستگاه‌های متخلف در این زمینه به مردم معرفی و با آنان برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید ایران به ابرقدرت و ابر تمدن‌ترین کشور تبدیل شود، اذعان کرد: جوانان بهترین سرمایه جامعه هستند و در شرایطی که وضعیت خراب است جوانان متدین باید آستین همت بالا بزنند و امور را از دست افراد نالایق به دست بگیرند و اوضاع‌واحوال فعلی را تغییر دهند، چراکه مشکلات کشور لاینحل نیست، بلکه با یک اقدام انقلابی از سوی مسؤولان قابل‌رفع است.

طباطبایی با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت مردان با شعار مردان فعال‌تر، مردان سالم‌تر گفت: با توجه به اینکه پیشگیری همواره مقدم بر درمان است، ضرورت دارد اصول بهداشتی نظیر پرهیز از بدخوری، پرخوری، ورزش کردن، فعالیت‌های جسمانی، پرهیز از گناه و روابط نامشروع برای داشتن جسم و روحی سالم مدنظر قرار گیرد.

تذکرات رهبری می‌تواند  چراغ راه آینده مردم و مسؤولان  باشد

امام‌جمعه داورزن در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به بیانیه مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب گفت: تذکرات رهبری به‌عنوان گام دوم انقلاب می‌تواند  چراغ راه آینده مردم و مسئولان  باشد.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده  به‌جایگاه و عظمت انقلاب اشاره کرد و افزود:انقلاب ما، جهان دوقطبی را به سه‌قطبی تبدیل کرد به‌طوری‌که با سقوط شوروی تقابل دوگانه اسلام و استکبار موردتوجه جهانیان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: انقلاب و کشور ما در هیچ معرکه‌ای حتی با آمریکا و صدام اول شلیک و حمله نکرده و تنها همیشه در مقابل تهاجم آنان، از خود دفاع کرده است که این اوج مظلومیت ما بود.

امام‌جمعه داورزن با بیان اینکه انقلاب ما امنیت و تمامیت ارضی ایران اسلامی را ضمانت کرد، یادآور شد: اگرچه در زمان قاجاریه و پهلوی، مناطقی چون آذربایجان، بحرین و افغانستان  از ایران جدا شد اما در دوران جنگ تحمیلی اجازه ندادیم یک وجب از خاک‎ کشورمان به دست دشمن بیفتد و با رهبری امام(ره) با شجاعت از مرزهایمان دفاع کردیم.

وی با اشاره به اینکه امنیتی که امروز در سایه مجاهدت همه مجاهدان، رزمندگان و مرزداران بسیار ارزشمند است، بیان کرد: دشمنان با شهادت پاسداران مدافع مرزهای کشور، بار دیگر خباثت و دشمنی‌ خود را از حضور حماسی و میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند.

 علی‌زاده با تأکید بر اینکه امروز چالش‌های ما با مستکبران فرق کرده است، ادامه داد: در گذشته بر سر کوتاه آمدن دست عمال بیگانه یا تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی یا رسوا کردن لانه جاسوسی بود، اما امروز چالش بر سر حضور ایران در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن نفوذ آمریکا از منطقه و حمایت از مجاهدان فلسطینی و حزب‌الله لبنان است.

امام‌جمعه داورزن بابیان اینکه آن روز مشکل جلوگیری از خرید تسلیحات ابتدایی برای ایران بود، ابراز کرد: امروز مشکل جلوگیری از انتقال سلاح‎های پیشرفته ایران به نیروهای مقاومت است، آن روز گمان آمریکا آن بود که با چند خودفروخته یا چند هواپیما می‌تواند بر نظام فائق بیاید، اما امروز برای مقابله خود را محتاج به یک ائتلاف بزرگ از ده‌ها دولت معاند یا مرعوب می‌بیند که در آن‌هم شکست‌خورده است که نمونه آن در نشست ورشو دیده می‌شود.

نباید به وعده‌های مشترک اروپا و آمریکا دل‌خوش کرد

امام‌جمعه گناباد ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران جمعه این شهر با تأکید بر اینکه آمریکا و اروپا در اهدافشان مشترک هستند، گفت: نباید نسبت به وعده‌های آنان دل‌خوش کرد و یا از تهدیداتی که می‌کنند ترسید.

 حجت‌الاسلام حسن صادقی نسب با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان، مبنی بر اینکه باید مراقب تهدید و لبخند دشمن بود، افزود:  باید در راستای توجه و تمرکز بر علم و پژوهش از ظرفیت و استعداد جوانان کشور استفاده کرد.

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، بر ضرورت بهره‌گیری از سبک زندگانی آن حضرت در جامعه به‌عنوان یکی از نیازهای ضروری امروز تأکید کرد.

امام‌جمعه گناباد با اشاره به سوم اسفند سالروز کودتای رضاخان در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی اظهار کرد: انگلیسی‌ها فهمیده بودند که رضاخان فردی است مزدور و خشن و می‌توانند از طریق او برنامه‌های استعماری خود در ایران را پیاده کنند.

 با اتکا به قدرت درونی کشور باید به دنبال حل مشکلات مردم باشیم

امام‌جمعه تایباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه حضور پرشور و انقلابی مردم در راهپیمایی 22 بهمن به عشق ولایت، رهبری و با شعار نه سازش و نه تسلیم بود، گفت: با توجه به اینکه اروپایی‌ها وابسته به آمریکا هستند، عملاً اراده  سیاسی و اخلاقی لازم را برای عمل به تعهداتشان ندارند.

حجت‌الاسلام حسین ملکی با اشاره به پیمان‌شکنی کشورهای اروپایی در موضوع تعهدات برجام، افزود: نباید برای حل مشکلات کشور چشم به خارج از مرزها داشت، بلکه باید با اتکا به قدرت درونی کشور برای حل مشکلات مردم برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی کرد.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل همانند یک بت هستند، ابراز کرد: ایران اسلامی همواره یک‌تنه در مقابل استکبار جهانی ایستاده و هیچ‌گاه تسلیم بت‌های جهان امروز یعنی مستکبرینی مثل آمریکا و اسرائیل نخواهد شد.

امام‌جمعه تایباد با تبریک بیستم جمادی‌الثانی سالروز ولادت باسعادت بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندش حضرت امام خمینی(ره) ادامه داد: ولایت مداری، عفت، حجاب، حیاء و تقوای حضرت فاطمه زهرا(س) در جهان نمونه است و سرمشق بانوان وزنان جهان اسلام است.

وی یادآور شد: حضرت امام(ره) نیز عبد صالح خدا بود  که با تکیه به قدرت لایزال الهی در مقابل مستکبرین و بد خواهان ایستاد و بدون هیچ ترسی از قدرت استکباری، یک‌تنه در مقابل مستکبرین ایستاد و مایه مباهات جهان اسلام شد.

ملکی با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم از گرانی‌های موجود انتقاد کرد و اظهار کرد: تنها راه برون‌رفت از مشکلات کنونی اقتصاد مقاومتی و درون‌زا است که باید موردتوجه مسؤولان باشد.

بیانیه رهبری، گام دوم نقشه راه برای تحکیم انقلاب است

امام‌جمعه موقت تربت‌ حیدریه امروز در اجتماع نمازگزاران جمعه این شهر گفت :  اگرچه دشمنان منتظر بودند که مردم ایران جشن چهل‌سالگی انقلاب را نبینند و از مدت‌ها قبل توطئه و نقشه‌های زیادی برای تعبیر خوابشان کشیده بودند، اما به فضل الهی و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و همراهی مردم همیشه درصحنه ایران اسلامی، شاهد برگزاری چهلمین جشن بهار انقلاب نه‌تنها در اقصی نقاط کشور، برخی در خارج از کشور نیز بودیم.

حجت‌الاسلام محمد کازری با بیان اینکه مسئله انتقال هوشمندانه میراث انقلاب به نسلی در واقع سرشار از روح پیام انقلاب است، افزود: باید افرادی که در خط مقدم منویات مقام معظم رهبری قرار دارند  بستر حضور نیروهای جوان، متخصص و باتجربه را فراهم کنند تا بتوانیم در کشور پیشرفت داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه برای پیشرفت بهتر باید این بیانه تبدیل به درس شود و برای اجرایی شدن آن گام‌های اساسی برداشته شود، یادآور شد: ساختار در عرصه‌های قانون‌گذاری، راهبرد سازی استفاده و نیروی متخصص وارد عمل شود و قطعاً با انجام این کار پیش‌بینی عالمانه رهبری محقق خواهد شد.

امام‌جمعه موقت تربت‌حیدریه عنوان کرد:دشمن پیام خود را از راهپیمایی ۲۲ بهمن ملت ایران گرفته است و حالا باید دید دوستان در داخل با تهدیدات غلطی که غلط بودن آن مشخص است، این پیام را درک کرده‌اند؟

بیانیه گام دوم انقلاب، پیامی راهبردی برای تمام آزادی خواهان عالم است

امام‌جمعه تربت‌جام در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در محل مصلی الغدیر این شهرستان با اشاره به پیام رهبری گفت: این پیام که با عنوان گام دوم انقلاب و پس از خلق حماسه عظیم۲۳بهمن خطاب به جوانان و ملت ایران صادر گردید در واقع پیام راهبردی برای تمام آزادی خواهان عالم است.

حجت‌الاسلام جواد طاهری با بیان اینکه این پیام بسیار مهم دارای ابعاد و ویژگی‌های مختلفی ازجمله امیدآفرینی به ملت در نقاط حساس تاریخ و همچنین الهام‌بخش برای تمام مستضعفان جهان است، افزود: یکی از اهداف و پیام‌های مهم دیگر این بیانیه درواقع توجه ویژه به ظرفیت بزرگ جوانان برای واگذار کردن امور کشور و سپردن آن‌ها به این قشر مهم و تأثیرگذار است که در عین پاسداشت تلاش نسل جوان زمان انقلاب بایستی ادامه کار و هدف به دست جوانان امروزی سپرده شود.

امام‌جمعه تربت‌جام با تأکید بر اینکه جوانان باید با توجه ویژه به علم و دانش خود را برای عبور از مرزهای علمی و همچنین آمادگی ادامه راه نسل انقلابی دهه‌های گذشته و اهداف نظام اسلامی آماده کنند، اظهار کرد: یکی از اهداف بزرگ انقلاب تقسیم عادلانه تمامی امتیازات کشور برای همه اقشار و آحاد مختلف کشور حتی تا نقاط مرزی می‌باشد که باید مسئولان به این امر توجه خاصی داشته باشند

وی ادامه داد:  اقتصاد هر کشوری درواقع باید به‌گونه‌ای باشد که مانع سلطه‌پذیری دیگران شود و کشوری که ازنظر اقتصاد ضعیف باشد مجبور به تسلیم و شکست است

طاهری با اشاره به راهبردهای دشمنان برای سال آینده افزود: دشمنان برای سال آینده برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها تحریک عامل‌های اقتصادی، تشدید اقدامات امنیتی و ترکیبی از این دو یعنی ایجاد فشار اقتصادی و فراهم کردم ناامنی برای ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور است.

امام‌جمعه تربت‌جام گفت: مسؤولین و مردم باید توجه داشته باشند که دشمن هیچ‌گاه از حیله و نیرنگ برای رسیدن به مقصد خود کوتاه نخواهد آمد، بنابراین لازمه مقابله با این حرکت‌ها هوشیاری ملت و تلاش انقلابی و جهادی مسئولان کشور می‌باشد.

مشکلات کشور از ضعف مدیریتی برخی مسئولان است

امام‌جمعه موقت بردسکن امروز در اجتماع نمازگزاران بردسکنی گفت: مشکلات به وجود آمده در کشور از ضعف مدیریتی برخی مسئولان است که دل درگرو غرب دارند .

حجت‌الاسلام محرم مصوری افزود: رهبری انقلاب نکات ارزنده را همچون بیانات قبلی خود در جمع مردم شریف آذربایجان داشتند و همواره بر این مهم تأکید داشتند که مدیران و مسئولان باید خلاقانه دنبال شناسایی ظرفیت‌های نهفته باشند.

وی با اشاره به اینکه  شناسایی این ظرفیت‌ها و استفاده از این امکانات، مشکلات را مرتفع می‌کند، اظهار کرد: حضور پرشور و باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر به دشمنان و بدخواهان نظام نشان داد که مردم همچون 40 سال گذشته پای نظام، امام، رهبری و خون شهدا ایستاده‌اند و توطئه و تبلیغات دشمنان، نمی‌تواند خللی در اراده پولادین ملت ایجاد کند.

امام‌جمعه بردسکن با انتقاد از درجا زدن برخی از مسؤولان، بیان کرد: مردم همواره از مدیران و مسؤولان جلوتر حرکت کردند، اما متأسفانه برخی از مسؤولان درجا می‌زنند و عقب‌نشینی هم می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی به مدیرانی نیاز دارد که از جنس جهادگر و به دنبال کار جهادی باشند، ادامه داد: گاها برخی از مدیران با نگاه به غرب و دشمن، مشکلاتی را ایجاد و یا در مواردی مشکلات را تشدید می‌کنند.

 مصوری با بیان اینکه ضرورت دارد مدیران در حل مشکلات مردم اهتمام و پشتکار جدی داشته باشند، گفت: هر مشکلی که در کشور ایجاد می‌شود در حقیقت برگرفته از ضعف اعتقادی است، بنابراین فرد مسؤولی که ضعف داشته باشد نمی‌تواند کاری انجام دهد .

وی با بیان اینکه رهبری در برابر همه قدرت‌ها ایستادند و با یک سخنرانی نقشه دشمنان را نقش بر آب و تمامی توطئه‌های آنان را خنثی و خاموش می‌کنند، افزود: اعتقاد به ولایت‌فقیه تعارفی نیست، بلکه ولایت‌فقیه یک جریان حکومتی دینی و اسلامی است که در دوران غیبت، نایب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند.

امام‌جمعه موقت بردسکن حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن را نشان‌دهنده پایبندی مردم به ارزش‌ها و انقلاب دانست و یادآور شد: برای این مردم که باوجود همه مشکلات اقتصادی برای دفاع و پشتیبانی از نظام، انقلاب و رهبری به میدان می‌آیند باید شبانه‌روزی خدمت و تلاش کرد.

مصوری همچنین بیانیه دوم رهبری را منشور انقلاب دانست و از تمامی مدیران و مسؤولان خواست بامطالعه دقیق زوایای این بیانیه به فکر حل مشکلات جامعه، به‌ویژه حل مشکلات جوانان باشند .

حرکت روبه‌جلو با تکیه‌ بر تجربه چهل‌ساله می‌تواند عصاره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد

امام‌جمعه خلیل‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر بابیان اینکه حرکت روبه‌جلو با تکیه‌بر تجربه چهل‌ساله می‌تواند عصاره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد، گفت: جوانان ما باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت قرار دهند و با بهره‌گیری  از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته و با استفاده از روحیه انقلابی و عمل جهادی ایران را بسازند.

 حجت‌الاسلام علی ناهیدی  با اشاره به دیدار  رهبر معظم انقلاب با هزاران تن از مردم تبریز افزود: پرداختن به مقوله امنیت در سایه جان‌فشانی نیروهای مسلح و مباحث مربوط چهل‌سالگی انقلاب و امید به نقش‌آفرینی جوانان در آینده از نکات مهم سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار بود.

وی به بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اشاره کرد و ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب با ترسیم نقشه راه کشور در بیانیه گام دوم انقلاب با تکیه‌بر داشتن امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان دربرداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان هفت توصیه را بیان کردند که اجرایی کردن هرکدام، شرایط و الزامات خاص خود را دارد.

امام جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه حرکت روبه‌جلو با تکیه‌بر تجربه چهل‌ساله می‌تواند عصاره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد، تصریح کرد: مخاطبان اصلی بیانیه در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی، جوانان ایران‌زمین است و به‌بیان‌دیگر، بنیان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر محوریت جوانان بناشده است.

وی بابیان اینکه مدیران، کارگزاران، اندیشمندان و فعالان جوان در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بین‌المللی، دین، اخلاق، معنویت و عدالت می‌توانند تأثیرگذار باشند، گفت: جوانان ما باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت بدهند و از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره بگیرند و نگاه و روحیه انقلاب و عمل جهادی را به‌کارگیرند و ایران عزیز را بسازند.

ناهیدی ادامه داد: اعتماد به جوانان، نیروی رهایی‌بخش جوانانی، جوانی و نشاط، جوانی و خلاقیت، برجستگی عنصر انقلابی گری در جوانان، جوانان نیروی پیش‌ران جامعه ازجمله دلایلی است که در نگاه رهبری باعث شد که به نقش‌آفرینی جوانان در گام دوم انقلاب تأکید کنند.

وی بیان کرد: جوانان در این مسیر باید با دشمنان داخلی و خارجی مبارزه کنند و بر کمبودها، کارشکنی و ناکارآمدی‌ها و فساد و بی‌عدالتی‌ها غلبه داشته باشند.

امام‌جمعه خلیل‌آباد با اشاره سفر رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران به چین، عنوان کرد: این سفر بازتاب‌های خوبی داشته و حداقل یک‌پنجم نفت ایران برای سال ۹۸ خریداری می‌شود و این در راستای توصیه مقام معظم رهبری در خصوص نگاه به شرق به‌جای غرب در سیاست خارجی است.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.