رئیس اسبق انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: امسال و سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر، استان خراسان رضوی نماینده‌ای از شهرستان‌ها نداشته و این زنگ خطری است برای مسئولان که باید آسیب شناسی و برطرف شود.

عدم حضور شهرستان‌های استان در جشنواره تئاتر فجر نگران‌کننده است
به گزارش قدس آنلاین، علی روحی در رابطه با آثار راه یافته به سی‌وهفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: امسال خوشبختانه شاهد حضور خوبی در جشنواره هستیم؛ آثار قابل قبولی از نسل جوان و پیشکسوتان خراسان رضوی در جشنواره حضور دارد؛ هر ساله شاهد درخشش آثار راه‌یافته از خراسان رضوی به جشنواره هستیم؛ امسال هم امیدواریم شاهد این درخشش و برگزیده شدن در بخش‌های مختلف جشنواره باشیم.
وی افزود: اثار راه‌یافته غالبا پیش‌تر در مشهد به روی صحنه رفته‌اند و ارتباط خوبی با مخاطبان خود گرفته‌اند؛ این اتفاق مبین کیفیت قابل قبول این آثار است؛ نمایش نباید خاص جشنواره کار شود. آثار راه‌یافته به کارگردانی مسعود صفری، امیر بشیری، رضا صابری، حسین اکبرپور، مصطفی ابهری و محمد نقابی آثار با کیفیتی هستند و امیدواریم نمایندگان استان، در جشنواره خوب بدرخشند و بتوانیم در بخش فرهنگی- هنری کشور نقش به سزایی داشته باشیم.
رئیس اسبق انجمن هنرهای نمایشی در رابطه با حضور کم رنگ‌تر خراسان رضوی در جشنواره فجر نسبت به سال گذشته تصریح کرد: یکی از دلایل این است که برخی از کارگردانان استان، اجرای عمومی را بر شرکت در جشنواره ارجح دانستند و اثر خود را در جشنواره شرکت ندادند؛ نمایش‌هایی که در مشهد اجرا می‌شوند از نظر کیفیت و گیشه، بعد از تهران در جایگاه اول قرار دارند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از فرایند داوری آثار سلیقه‌ای و بخشی رقابت با آثار دیگر است، نمی توان بدون اطلاع از سایر نمایش‌ها درباره موفقیت نمایندگان استان در جشنواره، به طور قطعی اعلام نظر کرد؛ اما امیدواریم مانند سال‌های گذشته شاهد درخشش آثار راه‌یافته از استان خراسان رضوی باشیم.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.