شورای امنیت ملی آمریکا از لغو سفر «جان بولتون» به سئول به دلیل تمرکز بیشتر بر مسائل ونزوئلا خبر داد.

بولتون سفر به سئول را به خاطر تمرکز بیشتر بر ونزوئلا لغو کرد

به گکزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به موازات ادامه دخالت‌های همه جانبه واشنگتن در امور ونزوئلا و حمایت‌هایش از رئیس‌جمهور خودخوانده، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که سفر جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید به کره جنوبی لغو شده تا او به «تمرکز بر تحولات ونزوئلا» ادامه دهد.

در حالی که آمریکایی‌ها از سفر رئیس‌جمهور این کشور به ویتنام برای دیدار با رهبر کره شمالی خبر داده‌اند، شبکه‌ «سی‌ان‌ان» از لغو سفر از قبل برنامه ریزی شده بولتون به کره جنوبی خبر داد.

طبق گزارش این شبکه، سخنگوی شورای امنیت ملی دولت آمریکا اعلام کرد که سفر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به کره جنوبی به منظور «تمرکز بر تحولات ونزوئلا»، لغو شده است.

بولتون و دیگر مقام‌های آمریکایی بارها ضمن حمایت از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا را به تشدید فشارهای اقتصادی و حملات نظامی آمریکا تهدید کرده‌اند.

لغو سفر بولتون به کره جنوبی در حالی انجام شده که وزارت خارجه ویتنام امروز شنبه درباره سفر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به ویتنام برای میزبانی از دیدار او با ترامپ اظهارنظر کرده است.

به گزارش رویترز، این وزارتخانه اعلام کرده که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به دعوت «انگوین فو ترانگ» رئیس‌جمهور و دبیرکل حزب کمونیست ویتنام به هانوی سفر می‌کند.

قرار است دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی ۲۷ و ۲۸ فوریه (۸ و ۹ اسفند) در «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.