معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: در تسریع رفع مشکلات و ساماندهی روستاهای حاشیه ای مشهد، سود و صرفه اقتصادی به همراه خواهد داشت.

صرفه اقتصادی در تسریع ساماندهی روستاهای حاشیه ای مشهد است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حسین نژاد با اشاره به مشکلات کالبدی و بافت فرسوده به عنوان مهم ترین چالش در روستاهای حریم مشهد، اظهار کرد: سالانه هزینه هنگفتی را برای تعمیر و بهسازی ساختمان‌های فرسوده این سکونتگاه‌ها که در آینده به شهر الحاق می شوند، به شهر تحمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه لازم است هماهنگی میان تدوین‌کنندگان طرح هادی ایجاد کنیم تا مجریان این طرح‌ها، روستاهای حاشیه مشهد را به اندازه شهر مشهد در نظر بگیرند، افزود: هر مشکلی که در روستاهای حریم شهر مشهد حل نشده باقی بماند، پس از الحاق این روستاها با هزینه چند برابری  امکان رفع دارد.
عضو هیات مدیره سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد تصریح کرد: اگر ما نقشه های هوایی از ۵ سال پیش تا کنون را بررسی کنیم می بینیم که حجم بالایی از فضای سبز موجود برای ساخت وساز نابود شده است.
وی عنوان کرد: اگر یک طرح جامع با افق ۱۵ساله تدوین کنیم،  همزمان باید یک افق جامع ۳۰ ساله نیز ترسیم کنیم، زیرا نگاه به دوردست موجب می شود ما در مسیر درست قرار گرفته و نواقص و ایرادات پیش از اجرا مرتفع شود.
معاون توسعه شهرسازی و معماری شهردار مشهد تصریح کرد: هر چه روستا به شهر مادر نزدیک‌تر باشد، اولویت بیشتری برای ساماندهی دارد، چرا که این روستاها به احتمال فراوان به مشهد الحاق می شود، بنابراین مشکلات موجود در روستاهای نزدیک تر به نوعی مشکلات مشهد به شمار می آید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.