مازندران- دکتر امیر حیاتی گفت: توسعه دانشگاه ها متناسب با بازار کار صورت نگرفته است.

توسعه دانشگاه‌ها متناسب با بازار کار صورت نگرفته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امیر حیاتی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران، صبح امروز(شنبه)، در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی، با اعلام اینکه متاسفانه توسعه دانشگاه ها متناسب با بازار کار صورت نگرفته است، اظهار کرد: افزایش کمی، دانشگاه ها را گرفتار این رویداد نامبارک کرده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیکاری موجود در جامعه به عدم برنامه ریزی نامناسب دانشگاه ها برمی گردد، خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش های صورت گرفته در بخشی از حوزه ها دچار توسعه افراطی کمی شدیم و همه از این چالش رنج می بریم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران با اعلام اینکه آموزش در دانشگاه ها هم دچار اشکال است، گفت: دانشگاه های زیادی دچار اضمحلال بوده و در آستانه تعطیلی اند چرا که متناسب با بازار حرکت نکرده اند.

حیاتی افزود: اگر قرار است دانشگاه ها ماندگار شوند، باید توسعه کمی و کیفی متناسب با بازار باشد.

وی با بیان اینکه جزو دانشگاه های ماموریت گرا هستیم، ادامه داد: آموزش تکنسین ماهر ماموریت ماست و بر آن نیز اصرار داریم.

حیاتی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با کاهش دانشجویان این دانشگاه خاطرنشان کرد: با تغییر نظام آموزشی آموزش و پرورش شاهد کاهش ۳۰ درصدی دانشجویان هستیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران از وجود نظام پایش فارغ التحصیلان در دانشگاه خبر داد و یادآور شد: با آمارهایی که از دانشجویان فارغ التحصیل بعد از سال ۹۱ بدست آوردیم، بیش از ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جذب بازار کار شدند.

حیاتی با اشاره به اینکه تابلوهای دانشگاه پُر از اطلاعیه های جذب نیرو از مراکز صنعتی است، گفت: در هفته اخیر یکی از مراکز عمده صنعتی، تقاضای جذب ۱۵ نیرو در حال تحصیل داشته است.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با عدم ارتباط دانشجویان با صنعت، این مساله را تایید و خاطرنشان کرد: کارآموزی مهمترین واحد درسی دانشگاه است و در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت را مجاب کردیم مراکز صنعتی متناسب با نیازشان کارآموز بپذیرند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران با اعلام اینکه در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت، غفلت هایی صورت گرفته و این ارتباط قطع بوده است، افزود: در این راستا رضایت کارفرمایان را پایش می کنیم و ارزیابی مستمر از کارِ آموزان نیز صورت می گیرد.

حیاتی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در حوزه کسب و کارهای نوین گفت: در حال راه اندازی مراکز رشد در حوزه کسب و کار هستیم تا کسب و کارهای کوچک حمایت شوند.

وی از وجود ۱۲ مرکز در ۷ شهرستان خبر داد و اضافه کرد: ۱۵ هزار دانشجو در ۴۵ رشته کاردانی و ۳۰ رشته کارشناسی ناپیوسته در این مراکز در حال تحصیل اند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران به وجود ۶۰ آزمایشگاه، ۷۰ کارگاه و ۳۷ سایت اشاره کرد و یادآور شد: ۵۰ عضو هیئت علمی، ۳۲ عضو غیرموظف، ۳۷ مدرس و ۱۴۰۰ استاد مدعو مشغول آموزش دانشجویان هستند.

حیاتی از خیرین خواست در تکمیل پروژه های نیمه کار کمک کار دانشگاه باشند تا مشکلات این دانشگاه کمتر شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.