واردات نفت خام از ونزوئلا توسط آمریکا طی هفته منتهی به ۱۵ فوریه با وجود تحریم نفت ونزوئلا ۵۵۸ هزار بشکه در روز بود که نسبت به هفته قبل از آن ۵ برابر شده است.

واردات نفت ونزوئلا توسط آمریکا با وجود تحریم‌ها ۵ برابر شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، آخرین اطلاعات منتشر شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد  خرید نفت خام ونزوئلا توسط شرکت‌های انرژی آمریکا، یک رشد هفتگی ۵ برابری را در نیمه فوریه نشان میدهد که تقریباً نزدیک به سطح قبل از تحریم ها است . 
طبق اطلاعات این آژانس که مقر آن در پاریس است، واردات نفت خام از ونزوئلا توسط آمریکا طی هفته منتهی به ۱۵ فوریه ۵۵۸ هزار بشکه در روز بود. در هفته پیش از آن ۱۱۷ هزار بشکه نفت ونزوئلا وارد آمریکا شده بود. در ۲۵ ژانویه، چند روز قبل از اعمال تحریم های آمریکا، شرکت‌های آمریکایی ۵۸۷ هزار بشکه نفت در روز از ونزوئلا وارد کرده بودند . 
واشنگتن جریمه های اقتصادی علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا وضع کرده و ۷ میلیارد دلار سرمایه های این شرکت را مسدود کرد. این تحریم‌ها  
همچنین مانع پرداخت پول نفت ونزوئلا شدند و از خریداران نفت ونزوئلا خواستند پول را به حسابی جداگانه واریز کند که شرکت نفت دولتی ونزوئلا دسترسی به آن نداشته باشد . 
خزانه داری آمریکا موقتا تا پایان مهلت قراردادهای موجود، به شرکت های خارجی اجازه داده نفت ونزوئلا را وارد کنند .پس از آن باید عرضه کنندگان جدیدی پیدا کنند. آنها تا ۲۸ آوریل مهلت دارند . 
تحریمهای جدید همچنین فروش نفتای آمریکا را هم به ونزوئلا ممنوع کرده است. نفتا ترکیبی است که از میعانات گاز طبیعی یا تقطیر نفت خام به دست می آید و برای رقیق کردن نفت سنگین از آن استفاده می شود . 
جریمه های آمریکا کاراکاس را مجبور کرده نفتا، بنزین و دیزل مورد نیاز خود را از شرکت رز نفت روسیه، مجموعه ریلاینس اینداستریز هند و شرکت‌های تجاری ویتول و ترافیگورا بخرد . 
واشنگتن و کاراکاس سال‌هاست درگیر یک اختلاف دیپلماتیک هستند. در ژانویه نیکلاس مادورو اعلام کرد که روابط دیپلماتیک با آمریکا ندارد چون ترامپ خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت می شناسد . 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.