جشن ازدواج ۲۶۰ زوج جوان از سراسر کشور در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

۲۶۰ زوج جوان آغاز زندگی مشترک خود را در حرم رضوی جشن گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، جشن ازدواج این گروه از زوج‌های جوان که از شهرهای اصفهان و یزد و در قالب اردوی فرهنگی زیارتی به حرم مطهر رضوی مشرف شده بودند، صبح دیروز در رواق کوثر بارگاه مطهر علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم باشکوه و معنوی پس از زیارت امام رضا(ع) با استقبال خادمان بارگاه منور رضوی و دریافت شاخه‌های گل اهدایی به محل مراسم در رواق کوثر هدایت شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مشیری در این مراسم به تبیین زندگی به سبک قرآن واهل بیت(ع) پرداخت و اظهار کرد: مسلمان باید در تمام شئون زندگی از جمله ازدواج، تربیت فرزند و همسرداری به اهل بیت(ع) و کتاب خدا مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: مهمترین نقش زن در محیط خانواده ایجاد آرامش برای همسر و فرزندان است.

مشیری افزود: یکی از آداب تربیت و پرورش فرزند به سبک قرآن، جذب فرزند در محیط خانه است، که این امر مهم با ایجاد آرامش در محیط خانه توسط والدین میسر می‌شود.

این کارشناس دینی به زوجین شرکت کننده توصیه کرد: زندگی اهل‌بیت(ع) را در متن زندگی خود قرار دهید نه در حاشیه و از زندگی سراسر نشاط و آرامش امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) درس بگیرید.

وی اضافه کرد: طبق آیات قرآن کریم همسران باید در زندگی بخشنده باشند، کمبودها را فراموش کنند و شکرگزار داشته‌های خود باشند.

مشیری ابرازکرد: پدر و مادر الگوی فرزندان هستند، پس بکوشید بهترین الگو باشید چرا که پدر و مادر حکیم و فهمیده فرزندی عالم را پرورش می‌دهند.

وی با بیان اینکه زندگی زیبا و بانشاط باعث رشد و تعالی اعضای خانواده می‌شود، یادآور شد: از ائمه اطهار و امام رضا(ع) که به شما نگاه ویژه داشته‌اند یاری بخواهید که بتوانید مانند آنها بهترین زندگی مشترک را آغاز کنید و ثمره‌های صالحی به یادگار بگذارید.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.