نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد اعلام کرد بسیار بعید است شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را در مورد تحولات اخیر ونزوئلا به تصویب برساند.

 بعید است قطعنامه‌ای در مورد ونزوئلا در شورای امنیت به تصویب برسد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جری ماتیوس ماتجیلا» نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد که کشورش یکی از پنج عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک اظهار داشت: «هیچ قطعنامه‌ای در مورد ونزوئلا تصویب نخواهد شد. متأسفانه در این زمینه اختلافات شدیدی وجود دارد. جالب اینجاست که طی سه هفته اخیر هیچ قطعنامه‌ای در مورد ونزوئلا ارائه نشده است.»

پیش از این گفته می‌شد آمریکا در حمایت از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا و روسیه در حمایت از دولت قانونی «نیکلاس مادورو» دو قطعنامه کاملاً متفاوت را به دبیرخانه شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد کرده‌اند.

به رغم شدت گرفتن اختلافات بین اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد نحوه واکنش به تحولات ونزوئلا، روز جمعه «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار با «خورخه آریزا» وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد سازمان ملل سعی دارد در قضیه ونزوئلا مستقل و بی‌طرف عمل کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.