امروز علاوه بر اکثر شهرهای بزرگ در مناطق مختلف فرانسه شامل شهرهای کوچک، شهرک‌ها و روستاها نیز مردم معترض به سیاست‌های دولت به خیابان‌ها می‌آیند.

پانزدهمین شنبه اعتراضات در فرانسه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پانزدهمین شنبه اعتراضات در فرانسه با حضور فعالان جنبش ضد سرمایه‌داری در اکثر شهرهای این کشور آغاز شده است.

بر اساس اعلام جنبش ضد سرمایه‌داری در شبکه‌های اجتماعی، امروز علاوه بر اکثر شهرهای بزرگ در مناطق مختلف فرانسه شامل شهرهای کوچک، شهرک‌ها و روستاها نیز مردم معترض به سیاست‌های دولت به خیابان‌ها می‌آیند.

وزارت کشور فرانسه آمار دقیقی از تعداد نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش اعلام نکرده، اما گفته است به طور حداکثری به مقابله با ناآرامی‌ها و بی‌نظمی‌های اجتماعی خواهد پرداخت.

از طرفی با توجه به ناآرامی‌های هفته‌های اخیر و خسارت‌های فراوان به کسبه شهرهای مختلف، شهرداران از وزارت کشور درخواست افزایش نیروهای پلیس را کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۰ هزار نیروی پلیس ضد شورش و ژاندارم این هفته در خیابان‌های شهرهای گوناگون حضور داشته باشند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز که همچنان استعفای او خواسته معترضان است صبح امروز تحت تدابیر بسیار شدید امنیتی از نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی در پاریس بازدید کرده است. مکرون در سخنرانی خود که دقایقی پیش به اتمام رسید اعلام کرد: ما کار را رها نخواهیم کرد.

بر اساس آمار وزارت کشور فرانسه تاکنون در مدت بیش از سه ماه از به راه افتادن جنبش ضد سرمایه‌داری حدود ۱۰ نفر کشته و ۳۳۰۰ نفر هم زخمی یا بازداشت شده‌اند که تعدادی از آن‌ها نیروهای پلیس هستند. یکصد نفر هم به خاطر استفاده از اسلحه بسیار خطرناک فلش بال و نارنجک‌های صوتی به شدت مجروح شده‌اند که در بین آن‌ها بیش از ۲۰ نفر نابینا و یا قطع عضو وجود دارد.

نهادهای حقوق‌بشر در خصوص افزایش خشونت پلیس ضد شورش فرانسه و به کارگیری سلاح‌های نامتعارف در تظاهرات‌های روزهای شنبه و نیز عدم طی شدن روند قضایی بازداشت شدگان به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.