معاون اداره کل شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست درباره فروش مجوز شکار آهوی ایرانی به شکارچیان خارجی توضیحاتی داد.

توضیحات محیط زیست درباره ماجرای فروش مجوز شکار آهوی ایرانی به خارجیان

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، در اواسط سال جاری با تصمیم سازمان حفاظت محیط زیست و دفتر تنوع زیستی مجوز شکار برای شکارچیان داخلی و خارجی صادر شد.

گفتنی است؛ مجوز شکار برای بیش از ۱۰ تا ۱۵ رأس گونه حیات وحش از جمله قوچ، میش، کل و آهو صادر شده بود که قیمت پروانه شکار برای هر کدام از این گونه‌ها برای شکارچیان داخلی با قیمت دولتی ۹۰۰ هزار تومان و برای شکارچیان خارجی بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان مصوب شد.

لازم به ذکر است که مبالغ مجوزهای شکار به صندوق ملی محیط زیست واریز و این مبلغ برای تجهیزات و حفاظت مناطق تحت حفاظت محیط زیست هزینه خواهد شد.

این در صورتی است که برخی از شرکت‌های تورگردان در داخل کشور علاوه بر مبالغ مصوب شده هزینه‌های دیگری را نیز از شکارچیان خارجی دریافت می‌کنند.

مهدی حسینی معاون اداره کل شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با نرخ صدور مجوز شکار به شکارچیان خارجی اظهار کرد: برخی شرکت‌های تورگردان علاوه بر صدور مجوز به شکارچیان خارجی خدمات دیگری از جمله اقامت، حمل و نقل و تغذیه ارائه می‌دهند که همین موضوع منجر به افزایش قیمت‌ مجوزهای شکار صادره از سوی این شرکت‌ها به شکارچیان شده است.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در سال جاری قیمتی کمتر از ارقام شرکت‌های خصوصی به شکارچیان ارائه داده بود.

حسینی گفت: گونه‌های آهو، قوچ، کل و بز کوهی از جمله گونه‌های حمایت شده هستند که در برخی از مناطق حفاظت شده به دلیل کم جمعیت بودن مجوزی برای شکار آن‌ها صادر نمی‎شود.

افزایش قیمت های شکار در شرکت های تورگردان

وی در ادامه بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در بیانیه مصوبه مجوز شکار و صید سال ۹۷ برای تمام شکارچیان خارجی و ایرانی حق شکار تنها ۵ نفر حیات وحش را داده است و اگر شکارچیان بیش از این تعداد شکار کنند، سازمان براساس قانون با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

معاون اداره کل شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست هر تعداد مجوز شکاری که صادر کرده است را به عنوان شکار تلقی می‌کند و ممکن است مجوزی صادر شده باشد، اما شکارچی موفق به شکار نشده باشد. بر همین اساس تعداد تمام مجوزهای شکار در کل کشور حدود ۵۰ پروانه بود.

وی افزود: برای تمامی ۱۲ منطقه حفاظت شده در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، کرمان و یزد پروانه شکار صادر شده بود.

حسینی گفت: شکارچیان خارجی برای مناطق منابع درآمدی بیشتری دارند و سازمان حفاظت محیط زیست از این درآمدها برای تجهیزات محیط‌بانی و حفاظت از مناطق استفاده کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.