مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس آخرین آمارها در حالی که میانگین اشتغال زنان در کشور ۷۶.۱۳ درصد می باشد همین شاخص با حدود شش درصد امتیاز بالاتر در خراسان رضوی ۸۲.۴۶ درصد است.

اشتغال زنان در خراسان رضوی بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش قدس آنلاین، فرشته سلجوقی افزود: بر این اساس خراسان رضوی رتبه دوم اشتغال زنان را در کشور دارد اما بیکاری زنان در این استان دو برابر مردان است که وضعیتی عام است زیرا در بیشتر استانها میزان بیکاری زنان بالاتر از این شاخص در مردان است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران، میانگین میزان بیکاری زنان در کشور ۲۳.۸۷ درصد اما این شاخص در خراسان رضوی ۱۷.۵۴ درصد و نشانگر وضعیت بهتر این استان در مقایسه با کل کشور است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: زنان خراسان رضوی سهم زیادی در اشتغال و تولید استان دارند به طوری که میزان اشتغال این قشر در روستاها و همچنین میزان باسوادی آنها بالاست.

سلجوقی افزود: در چارچوب ابتکار استاندار خراسان رضوی با عنوان 'طرح مثلث توسعه اقتصادی' نیز زنان نقش مهمی ایفا می کنند و بانوان پرتوان این استان به ویژه قشر روستایی با شرکتهای معین اقتصادی در این طرح همراه خواهند بود.

وی همچنین به برنامه برپایی نمایشگاهی با عنوان 'سایه سار مینو' اشاره و بیان کرد: این نمایشگاه بین المللی از ۲۰ تا ۲۴ اسفند ماه جاری آوردگاه زنان ایران و چند کشور همسایه در مشهد خواهد بود.

وی ادامه داد: زنان شرکت کننده در این نمایشگاه دستاوردهای خود را در عناوین 'صنعت غذا، صنایع دستی و زیورآلات، هفت سین، گردشگری، مد و لباس، مشاوره های زیبایی، غذاهای سنتی، باشگاههای ورزشی، بازیهای بومی محلی، کسب و کارهای نوین، مراکز علمی و آموزشی، گیاهان دارویی، مشاغل خانگی، هنرهای تجسمی، واحدهای صنعتی، مشاوره های تخصصی، خدماتی، حوزه تجارت، بهداشت و سلامت و نیز کارگاههای مهارتی' در معرض دید عموم قرار می دهند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: نمایشگاه بین المللی 'سایه سار مینو' در مشهد با حضور مقامات کشوری، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سرکنسولهای کشورهای خارجی در مشهد، استاندار خراسان رضوی و دیگر مسئولان برپا می شود.

سلجوقی همچنین زمینه سازی برای انعقاد قراردادهای بین المللی بین زنان شاغل و توانمند خراسان رضوی و سرمایه گذاران و شرکتهای اقتصادی سایر کشورها را از رویدادهای مهم پیش بینی شده در این نمایشگاه اعلام کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.