۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 645806

در ادامه تجهیز زیرساخت ها در کشور جنگ زده عراق نوبت به فوتبالدوستان شهر نجف رسید تا شاهد یکی دیگر از ورزشگاه های مدرن و تازه تاسیس در عراق باشند.

ورزشگاه ۳۰ هزار نفری نجف افتتاح شد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، کمتر از چند ماه بعد از افتتاح ورزشگاه هایی در شهرهای بغداد، اربیل، کربلا، بصره و ... این بار نوبت به فوتبالدوستان شهر نجف رسید تا شاهد یکی دیگر از استادیوم های مدرن و سرپوشیده این کشور باشند.


این ورزشگاه با گنجایش ۳۰ هزار نفر به صورت مسقف طراحی و در کمتر از دو سال به بهره برداری رسید تا از این پس باشگاه النجف در لیگ عراق بازی های خود را در این ورزشگاه مدرن و استاندارد میزبانی کند.


بنا به اعلام مسئولان عراقی ساخت این ورزشگاه که شباهت زیادی به ورزشگاه جدید فولاد در اهواز دارد کمتر از دو سال طول کشیده و هزینه ای بالغ برای ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار روی دست باشگاه و سران شهرداری نجف گذاشته است.


نکته جالب در مراسم افتتاحیه این ورزشگاه به بهره بردن از تکنولوژی نور خورشید برای تامین برق مورد نیاز در استادیوم برمی گردد تا جایی که تمام سقف ورزشگاه از سیستم پیشرفته تولید برق از نور خورشید بهره می برد که در این راه هزینه گزافی نیز صورت گرفته است. نمای بیرونی ورزشگاه با الهام گرفتن از تاریخ کهن این شهر مذهبی طراحی شده و دیزاین سکوها نیز با رنگ البسه باشگاه النجف همخوانی دارد.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.