محسنی بندپی گفت: متکدیانی که از بیماری‌های خاص و واگیردار رنج می‌برند، بعد از جمع آوری و شناسایی به تناسب ظرفیت به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند.

متکدیان با بیماری‌های خاص و واگیردار به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان که با حضور سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت،شکراله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری،گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استانداری،پورشبانان مدیرکل حوزه استاندار و مروستی مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرمانداران تهران و شمیرانات برگزار شد؛ با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه‌های کشور هستند گفت: مسئولین موظفند آموزش، رفاه، تامین نیازهای اجتماعی و پرورش کودکان و نوجوانان را جدی بگیرند و هرگونه غفلت، آنها را به سمتی سوق می‌دهد که عامل ناهنجاری می‌شود.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه به طور کلی دو گروه کودکان متکدی و بالغان متکدی وجود دارد اظهار داشت: شناسایی، جمع‌آوری، ساماندهی و نگهداری افراد بالغ به عهده شهرداری و کودکان متکدی به عهده بهزیستی می‌باشد که نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها است و مهمترین دستگاه وزارت بهداشت و درمان است.

استاندار تهران ضمن اشاره به اینکه بیشترین زمان شکل گیری فکر و ایده کودک در ۹ سالگی است عنوان کرد؛ اگر ما نتوانیم در این سن زمینه تعلیم و پرورش کودکان را شکل  دهیم، منجر به آینده ناخوشایند می‌شود و باید با کمک از متخصصین و تمامی دستگاه ‌ها مسیر تربیت، اجتماع پذیری، رشد و تکامل کودکان را در دست بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه هر یک از دستگاه‌ها را قانون مشخص کرده است و تمامی دستگاه‌ها فعالانه پیگیر این کار می‌باشند.

محسنی بندپی یاد آور شد: متکدیانی که از بیماری‌های خاص و واگیردار رنج می‌برند، بعد از جمع آوری و شناسایی به تناسب ظرفیت به بیمارستان‌های شهدای تجریش، طالقانی، امام حسین (ع)، لقمان حکیم و شهید مدرس معرفی می‌شوند.

وی افزود: جمع آوری متکدیان، شناسایی و جذب کودکان خیابانی با اولویت مناطق محل تردد اتباع خارجی برای کلیه دستگاه‌های عضو مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهر تهران لازم الاجرا می‌باشد.

استاندار تهران در پایان عنوان داشت: ساماندهی متکدیان تحت مسئولیت فرماندار تهران و با محوریت مجتمع فوریت های اجتماعی شهر تهران است که عملکرد دستگاه‌ها به فرمانداری تهران گزارش می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.