نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کالاهای اساسی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور تأمین می‌شود، با کالابرگ الکترونیک به دست مردم برسد، از واسطه‌گری دلالان جلوگیری شده و ما شاهد عرضه گوشت‌های وارداتی با ارز۴۲۰۰تومان در رستوران‌ها و مراکز فروش دارای نفوذ به قیمت معمولی نخواهیم بود.

کالاهای اساسی با کالابرگ الکترونیک عرضه شود

به گزارش قدس آنلاین، رضا شیران‌خراسانی با تأکید بر اینکه حرف تازه‌ای نیست که کشور ما این روزها درگیر یک جنگ اقتصادی بی‌رحمانه است؛ گفت: استکبار جهانی تمام منابع درآمدی ما را در حوزه نفت و صادرات غیرنفتی هدف قرار داده است تا ایران را با بحران جدی درآمدی مواجه کند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: از سویی، بخش عمده بودجه‌ سالانه کشور وابسته به نفت بوده و طبیعتاً به‌واسطه این تحریم‌ها کشور یک جنگ اقتصادی گسترده را تجربه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ نظامی به علت مشاهده آثار مخرب جراحات و تخریب در همان لحظه، شرایط حساس مشهود و معلوم بوده و به‌راحتی برای تک‌تک افراد قابل‌درک است ولی جنگ اقتصادی به‌راحتی درک نمی‌شود؛ گفت: درواقع جنگ اقتصادی از جنگ‌ نظامی سخت‌تر است و لازمه مواجهه مؤثر با آن، سازمان‌دهی درست و دقیق است.

 شیران خراسانی با اشاره به شرایطی فعلی کشور گفت: باید متناسب با جنگ اقتصادی ساختارهایمان و شیوه و روش عملکردمان را تغییر دهیم و رویکردهای کارآمد و هوشمندانه‌ای اتخاذ کنیم.

وی افزود: قطعاً اگر کشورمان در شرایط عادی قرار داشت، توزیع کالاها در سطح بازار و برای رساندن به دست متقاضیان، به روش کالابرگ کاری پسندیده نبود ولی در وضعیت فعلی که منابع ارزی ما محدودشده است و می‌خواهیم در سال آینده ۱۴میلیارد دلار به کالاهای اساسی اختصاص بدهیم اگر توزیع کالاها هدفمند نباشد، به‌گونه‌ای که به دست مصرف‌کننده واقعی نرسد حتماً متضرر می‌شویم و به‌جای ایجاد انتفاع برای مصرف‌کنندگان واقعی، واردکنندگان سود حاصل از این بخش را کسب می‌کنند.

شیران تصریح کرد: همان‌گونه که در سال جاری نیز باوجوداینکه واردات گوشت از سال قبل زیادتر شده ‌است اما به دلیل توزیع مدیریت نشده و غیر هدفمند به دست مصرف‌کننده واقعی نرسیده است که اعتراض به‌حق مردم را در پی داشته است و بخشی از جامعه با مشکلات جدی در حوزه معیشتی مواجهه شده‌اند، لذا تدبیر الزامی است.

وی بابیان اینکه بهترین تدبیر استفاده از کالابرگ به‌صورت الکترونیکی است، تأکید کرد: ازآنجایی‌که تمام اطلاعات خانوارهای ایرانی به تفکیک جنسیت و سن در سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌شده است و این سازمان به همان شیوه‌ای که یارانه هر خانوار را در کارت‌های بانکی شارژ می‌کند، می‌تواند از طریق همین کارت‌های اعتباری سهمیه و سرانه کالاهای اساسی هر خانوار را معین کند تا مصرف‌کننده واقعی که همین ملت ایران هستند با آسان‌ترین روش بتوانند به کالاهای اساسی دسترسی یابند و در توزیع هدفمندشان و منزلت مردم رعایت شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چه‌بسا بهتر است نه‌تنها گوشت بلکه کالاهای اساسی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور تأمین می‌شود، با این روش و بدون واسطه دلالان به مردم ارائه شود تا فشار اقتصادی بیش ‌از این به مردم تحمیل نشده و از طرفی دست دلالان کالاهای اساسی کوتاه شود.

وی افزود: بنده از سال گذشته این برنامه را مطرح کردم؛ کوپن الکترونیک به ما در ساماندهی وضعیت کنونی کمک می‌کند تا  گوشت با همان قیمت اعلام‌شده یعنی کیلویی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان(منجمد برزیلی) و ۴۸ هزار تومان (گرم گوسفندی)   به دست مردم عزیز کشور برسد و ما شاهد عرضه گوشت‌های وارداتی با ارز۴۲۰۰تومان  در رستوران‌ها و مراکز فروش دارای نفوذ به قیمت معمولی نباشیم.

شیران گفت: اگر از همه مردم سؤال شود که بین روش کنونی یعنی ایستادن در صف‌های طولانی و نابرابر یا روش شارژ کالابرگ الکترونیک از طریق کارت‌های بانکی به‌صورت هدفمند یکی را برگزینند؛ یقیناً مردم روش دوم را انتخاب خواهند کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.