بر اساس اعلام جنبش موسوم به "نه به جنگ ضد ونزوئلا"، هم‌اکنون ۱۵۰ پویش ضد مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا، در سراسر جهان ایجاد شده است.

تشکیل ۱۵۰ پویش ضد مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه تلویزیونی راشاتودی اعلام کرد بحران در ونزوئلا جهان را دچار شوک کرده است و بر اساس اعلام جنبش موسوم به "نه به جنگ ضد ونزوئلا" در حال حاضر حدود صد و پنجاه پویش در سراسر جهان ضد مداخله نظامی آمریکا فعال هستند.

"سارا فلاندرس" رئیس مرکز اقدام بین المللی در نیویورک و از مخالفان مداخله آمریکا در امور ونزوئلا در مصاحبه با شبکه با راشاتودی گفت: امروز باید جنبش‌ها و حرکت‌های مردمی تلاش کنند که صدای اعتراض آن‌ها ضد جنگ دیگری از سوی آمریکا شنیده شود. این جنگ برای نفت است و با هدف سیطره امپریالیستی انجام می‌شود. این جنگ هیچ ارتباطی با موضوع کمک‌های انسانی ندارد. آمریکا هرگز در هیچ جنگی برای اهداف انسانی شرکت نکرده است. اقدامات آمریکا به ایجاد آتشی بسیار مخرب در منطقه آمریکای لاتین منجر می‌شود. کاملا مشخص است که هدف تخریب اقتصاد ونزوئلا است. این جنایتی است که آمریکا آن را مرتکب می‌شود.

وی در ادامه گفت: اکنون گفته می‌شود که در ونزوئلا اغتشاش و هرج و مرج است و این همان چیزی است که آمریکا برای مداخله خود در این کشور به آن نیاز دارد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چه کسی این اغتشاش و بی نظمی و بی ثباتی اقتصادی را در ونزوئلا ایجاد می‌کند؟ آمریکا دارایی‌های ونزوئلا را بلوکه و تحریم‌هایی را ضد این کشور اعمال می‌کند. آمریکا همچنین از تعاملات تجاری و اقتصادی با ونزوئلا جلوگیری می‌کند.

او تاکید کرد: آن‌ها رسانه‌های زیادی در اختیار دارند و می‌توانند ادعاهای مختلفی را مطرح کنند. اما آن‌ها همان طرفی هستند که ارسال محموله‌های سلاح را به ونزوئلا تایید کرده اند. اقدامی که به افزایش قربانیان منجر خواهد شد. آن‌ها همان نیرویی هستند که در اطراف مرز بحران ایجاد می‌کنند. این در حالی است که مردم ونزوئلا مردمان ثروتمندی هستند و می‌توانند نیازهای دیگران را هم تامین کنند. در مقابل آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند که با ایجاد وضع بحرانی در ونزوئلا زمینه را برای حمله به دولت منتخب این کشور فراهم کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.