خراسان شمالی- رضاعلی غلامی گفت:پخت سمنو در خراسان شمالی و با تمرکز در شهر درق، با اجرای یک سری آداب و رسوم برگزار می‌شود که این امر موجب شده پخت سمنو به عنوان یکی از آیین‌های معنوی خراسان‌شمالی به ثبت ملی برسد.

شهر درق میزبان ششمین جشنواره "سمنو" می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، رضا علی‌غلامی رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمه گفت: ششمین جشنواره سمنو، پنج شنبه ۹ اسفندماه جاری در شهر درق برگزار می شود.

وی اظهار کرد: پخت سمنو در خراسان شمالی و با تمرکز در شهر درق، با اجرای یک سری آداب و رسوم برگزار می‌شود که این امر موجب شده است پخت سمنو به عنوان یکی از آیین‌های معنوی خراسان‌شمالی به ثبت ملی برسد.

وی با تأکید بر اینکه دانش فنی پخت این غذا از مهم‌ترین ویژگی منحصر به فرد آن است، گفت: سمنویی که در نقاط مختلف کشور پخت می‌شود، مدت ماندگاری آن به بیش از دو، سه ماه نمی‌رسد، اما سمنوی درق تا دو سال و بدون نگهداری در یخچال خراب نمی‌شود.

غلامی تصریح کرد: با هدف معرفی هرچه بیشتر این میراث معنوی، ششمین جشنواره سمنو در شهر درق با حضور علاقه مندان و جمعی از گردشگران از دیگر استان های کشور، پنج شنبه ۹ اسفندماه جاری در محل مسجد جامع تاریخی شهر درق برگزار می شود.

وی اجرای برنامه های فرهنگی هنری، موسیقی سنتی و کشتی باچوخه را از دیگر برنامه های جانبی جشنواره سمنو برشمرد و گفت: غرفه های فروش صنایع دستی نیز از دیگر برنامه هایی است که برای گردشگران این جشنواره در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.