حدادعادل گفت: در اوایل انقلاب داشتن مدارس غیردولتی جرم بود و جرأت می‌خواست کسی از فکر مدارس غیردولتی دفاع کند.

حداد عادل:لجن پراکنی و تهمت علیه مدارس غیردولتی راه غلطی است

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، اولین نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته از امروز به مدت چهار روز در مصلی امام خمینی(ره) تهران گشایش یافت.

غلامعلی حداد عادل در این مراسم با بیان اینکه این مصلی کار مهندسان ایرانی است، گفت: اقدام شایسته‌ای بوده است که نمایشگاهی برای عرضه دستاوردهای این مدارس تشکیل دادند.

وی ادامه داد: ۳۰ سال از تأسیس این مدارس گذشت و امروز با آمدن در این نمایشگاه، خاطرات دهه اول انقلاب در ذهنم تجدید شد؛ تولد مدارس غیردولتی داستان شنیدنی دارد. در اوایل انقلاب داشتن مدارس غیردولتی جرم بود و  جرأت می‌خواست کسی از فکر مدارس غیردولتی دفاع کند.

حدادعادل افزود: در زمانی که معاون وزارتخانه بودم در شورای معاونان، وزیر درباره بود و نبود مدارس غیردولتی سؤال کرد که چه کسی با اجازه دادن به این مدارس موافق است؟ ۱۱ نفر دور میز بودند فقط یک نفر دستش را بلند کرد و من بودم و چند ماه بعد، این قانون تصویب شد؛ عموم آنهایی که دستشان را بالا نبردند مدرسه غیردولتی ایجاد کردند.

وی ادامه داد: امروز آموزش و پرورش قدم پیش می‌گذارد و غرفه برپا می‌کند کاملا روابط منطقی بین بخش دولتی و غیردولتی برقرار است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: ملتی ۴۰ سال پیش انقلاب کرد و فکر می‌کنم مهمترین دستاورد آن این بود که امکان پیدا کردیم فرزندان خود را آنطور که دوست داریم، تربیت کنیم.

وی اضافه کرد: از ۵ هزار مدرسه در تهران، ۱۸۰۰ مدرسه غیردولتی است و ۲۰ درصد دانش‌آموزان تهران در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند؛ در این شرایط سخت اقتصادی ۲۰ درصد بار را برداشتیم و از نظر کیفیت هم مقایسه کنید که چه کردند.

حدادعادل افزود: شهریور ماه امسال روزنامه‌ای وابسته به جایی که خودش تعداد زیادی مدرسه غیردولتی دارد، آنچه توانستند لجن پراکنی و دروغ و تهمت تحت عنوان عدالت آموزشی گفت و بعداً هم به اعتراضات و توضیحات اعتنا نکرد و این راه غلطی است.

وی اضافه کرد: ممکن است درصد کمی از مدارس غیردولتی پول گزاف بگیرند و اجحاف کنند اما واقعا همه به خاطر منافع اقتصادی آمدند؟ اگر ملک و ساختمان را در جای دیگر هزینه کنند به صرفه‌تر است مثلا بخاری در زاهدان کج شده و افتاده و اتفاق تلخی هم افتاده است و متأسفیم اما ببینید چه غوغا ایجاد می شود؛ مسؤلیت سنگین است اگر این افراد در کار دیگر بروند دردسر کمتر است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • برای او ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    1 0
    وسط سال تحصیلی، مدرسه غیرانتفاعی 20 درصد شهریه را گران کرده و میگه دستور از بالا هست. مگر حقوق من کارمند وسط سال زیاد شده با این همه گرانی سرسام آور. با کمی جستجو به این نکته می رسیم که معاون غیرانتفاعی آموزش و پرورش خودش دارای مدارس غیرانتفاعی است و او باید هم همیشه از مدارس غیرانتفاعی دفاع کند. ای کاش مدیران و معاونان سازمان های دولتی از داشتن بنگاهها و یا موسسات آموزشی و اقتصادی و ... منع شوند.