بهره برداری از خط دو مترو با توجه به تامین واگن هایش در بهار ۹۸ تا میدان شهید کاوه انجام خواهد شد.

مسیر زائران در ایام نوروز تسهیل خواهد شد/بلوار نماز باز گشایی نشود کمیسیون عمران و حقوقی وارد عمل می شوند

 به گزارش قدس آنلاین دومین نشست خبری رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صبح امروز در محل تالار شواری شهر مشهد برگزار شد.

مجتبی بهاروند ریاست این کمیسیون ضمن اشاره به سیاست های کلی که شورای شهر در سطح مشهد دنبال می کند دسترسی به تمام فرصت ها برای همه افراد، کاهش خطرات زیست محیطی، کاهش مخارج سیستم حمل و نقل و افزایش راحتی و ایمنی در سفر است. و یکسری اقداماتی از جمله بازسازی حدود ۴۰۰ ناوگان شهری است و تزریق ۱۰۰ دستگاه مینی بوس به حمل نقل شهری است و اصلاحیه هایی برای تقاطع جانباز و فرامز عباسی، ادامه اجرای خط ۳ بی ارتی و...است که در سال آینده ساماندهی خواهد شد.

مسیر زائران در ایام نوروز تسهیل خواهد شد

بهاروند در پاسخ به پرسش قدس آنلاین در خصوص طرح ترافیک اطراف حرم در ایام نوروز ۹۸  گفت: در حال حاضر مشغول طراحی برنامه ای با پلیس هستیم که در صورتی که به توافق برسیم اعلام خواهیم کرد ولی قطعا در ایام نوروز مسیرهای منتهی به حرم را برای عبور و مرور زائران و مسافران تسهیل خواهیم کرد و به همین منظور مطمئنا ساعات سرویس دهی اتوبوس ها، بی ارتی ها و مترو بیشتری خواهد شد.

بلیت اتوبوس سال آینده افزایش خواهد داشت

ریس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مشهد در توضیح افزایش قیمت بلیت های مترو و اتوبوس درسال آینده افزود: در حال حاضر شهروندان ما یک چهارم هزینه اتوبوس و مترو را پرداخت می کنند و ما اگر بخواهیم حمل و نقل خوبی داشته باشیم باید هزینه بیشتری پرداخت کنیم بخصوص در حوزه تاکسی و اتوبوس که زیر نظر شرکت های خصوصی هستند و چون شرکت های خصوصی آمده اند و سرمایه گذاری کرده اند باید برای هزینه هایشان توجیح اقتصادی داشته باشد وگرنه و در غیر این صورت قطعا ادامه نخواهند داد کما اینکه الان خیلی از شرکت های اتوبوس رانی خصوصی ما در حال زیان دهی و ورشکستگی هستند و دقیقا به همین دلیل بله ما در سال آینده حتما افزایش قیمت خواهیم داشت.

اعمال قانونمان ضعیف است

بهاروند در اعتراض به ضعف اعمال قانون های موجود گفت: متاسفانه در کشور ما اعمال قانون انچنان که باید چه به صورت هوشمند و چه به لحاظ فیزیکی انجام نمی شود در خیلی از کشورهای هم جوار ما مانند ترکمنستان پلیس دیگر به لحاظ فیزیکی خیلی حضور ندارد و اکثرا با استفاده از دوربین ها پیگیری و نظارت می شوند در حالیکه ما دوربین های خیلی محدودی داریم تاجایی که  گاهی تا مدتها تخلفات به صاحبانشان اعلام نمی شوند و این قضیه در طول دراز مدت ایجاد مشکل می کند.

وی در خصوص شرایط حال حاضر الیت با توجه به اصلاحاتی که به لحاظ سود دهی انجام شده است گفت: در حال حاضر الیت شرایط بهتری را دارد وتا جایی که من می دانم شهروندان ما نارضایتی کمتری را نسبت به عملکرد الیت دارند ولی امیدواریم تا پایان سال آینده به سمتی برویم که الیت کاملا مکانیزه شده باشد و این مشکلاتی را که در حال حاضر با آن مواجه هستیم برطرف شود.

خط دو قطار شهری بهار ۹۸ اجرایی می شود

ریس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مشهد در توضیح اجرایی شدن خط دو مترو گفت: طی بازدید های مکرری که من از خط دو مترو داشتم متوجه یکسری مشکلات به لحاظ ایمنی شدیم که امیدوارم تا پایان سال بر طرف شود اما از همین جا اعلام می کنیم که بهره برداری این خط  مترو با توجه به اینکه بحث واگن هایش هم تامین شده است در بهار ۹۸ تا میدان شهید کاوه انجام خواهد شد.

بلوار نماز باز گشایی نشود کمیسیون عمران و حقوقی وارد عمل می شوند

وی در خصوص عدم بازگشایی بلوار نماز گفت: من متاسفم که ما هنوز به بلوغ لازم نرسیده ایم که اگر مشکلاتی به لحاظ قانونی وجود دارد با مذاکره در سدد برطرف کردن آن براییم چون اگر شهرداری حقی از ارتش زائل کرده است می شود این قضیه را خیلی راحت از طریق مراجع قضایی بر طرف کرد ولی اینکه اگر قرار باشد هر کسی در شهر قدرتش بیشتر است به صورت فیزیکی جایی را مسدود کند در شان کلان شهری مثل مشهد نیست و من متاسفم که ارتش به جای اینکه بیاید و با صحبت مشکل را کند با زور بلوار را مسدود کند. چون همیشه گفته اند معمولا ارتش پشتوانه ملت است و این کار کج سلیقگی فرماندهان ارتش در مشهد را می رساند و من امیدوارم که با جلساتی که برگزار خواهیم داشت تا پایان امسال این مشکل برطرف شود ولی در حال اگر به نتیجه نرسیم کمیسیون عمران و حقوقی ما مجبورند اقدام قانونی انجام بدهند چون در اینجا دیگر حق شهروندان مطرح است.

وی در خصوص میزان سرمایه گذاری های خارجی در پروژه های شهری گفت: سرمایه گذاری های خوبی در این خصوص داشته ایم و قطعا سال آینده هم این سرمایه گذاری ها ادامه خواهد داشت ولی متاسفانه ما با این وضعیت اقتصادی برای انتقال پول به صورت بانکی با مشکلاتی مواجه ایم که امیدواریم سال آینده این قضیه مرتفع شود.

کارفرما تعهدی برای استخدام رانندگان ندارد

مجتبی بهاروند درخصوص اخراج ۱۵۰ راننده شرکت اتوبوس رانی گفت: طبق قانون کار این افراد ۱۰ سال قرار داد داشته اند و در قرارداد هم آمده که بعد از این مدت شرکت هیچ تعهدی در قبال استخدام این افراد ندارد که تا جایی که من می دانم علاوه بر این ده سال دو سال دیگر هم با شرکت همکاری داشته اند البته همه سعی ما این بوده و هست که افراد را جذب شرکت های دیگری بکنیم اما طبق کشوری وقتی قرار یک نفر تمام می شود آن کارفرما الزامی برای استخدام مجدد ندارد مگر با توافق طرفین باشد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.