همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا(س)، ۶ پروژه‎های مختلف فرهنگی و ورزشی با حضور تولیت آستان قدس رضوی افتتاح می‌شود.

افتتاح و بهره‌برداری از ۶ پروژه فرهنگی و ورزشی آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سه شنبه  هفتم اسفندماه، همزمان با ایان ولادت باسعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) ۶ طرح بزرگ ورزشی و فرهنگی زیر مجموعه تربیت بدنی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید. 

بر این اساس، افتتاح مرکز نشر و تعالی علوم و مهارت‎های ورزش رضوی با هدف توسعه علمی آموزشی ، پژوهشی و فن آوری موسسه و ارائه خدمات متنوع علمی و ورزشی یکی از مهمترین طرح های این روز است.

همچنین افتتاح سالن تیراندازی با تجهیزات روز، سالن چند منظوره ورزشی شماره ۲ بانوان، گالری و موزه ورزش و نیز رونمایی از کلاس‌های الگوی ورزش و خانه ورزش در مناطق محروم در شمار اهم برنامه‌های افتتاحیه اسفندماه هستند.

به واسطه نیاز و تقاضای موجود و نیز تاکیدات دین مبین اسلام به فراگیری تیراندازی، سالن تیراندازی با تجهیزات مناسب روز در این موسسه گشایش می‌یابد.

احداث سالن چند منظوره ورزشی شماره ۲ بانوان در زمین به مساحت هزار مترمربع زیربنا با هدف تفکیک فضای ورزشی بانوان از بخش‌ آقایان که طی آن به میزان قابل توجهی سرانه فضای اختصاصی ورزش بانوان مشهدی افزایش می‌یابد.

*افتتاح موزه ورزش
همچنین گالری و موزه ورزش در فضای نمایشی به مساحت ۴۰۰ مترمربع در ورزشگاه امام رضا (علیه السلام) جانمایی شده و بهره برداری می گردد. در این موزه علاوه بر تصاویر ورزشی ، مفاخر ورزش مشهد و شهدای مدافع حرم هم به نمایش در خواهد آمد.

یکی از  برنامه های ویژه این مجموعه که با هدف با ترویج فرهنگ رضوی و تربیت ورزشکار اخلاقی صورت گرفته، اجرای طرح کلاس‌های الگو است که بر اساس آن ورزشکاران منتخب پس از طی دوره‌هایی، به عنوان کمک مربی ورزشی در کلاس‌ها حضور پیدا می‎کنند و در هر جلسه، چند دقیقه از زمان کلاس را به طرح مباحث دینی و ارایه مشاره‌های فرهنگی و تربیتی به صورت غیرمستقیم و گام به گام اختصاص می‌دهند تا در کنار رشد ابعاد جسمانی نسل نوجوان و جوان، ابعاد عقیدتی و رفتاری آن‎ها هم رشد کند تا کمتر شاهد بی‌اخلاقی در میادین ورزشی باشیم.

خانه های ورزش طرحی که در راستای ترویج ورزش همگانی با تجهیز میز پینگ پنگ و فوتبال دستی در محل مساجد و کانون های خادمیاری با مشارکت اداره کل ورزش استان با افتتاح ۱۰ خانه ورزش به بهره برداری می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.