رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی گفت:متاسفانه بسیاری از بیماران اُتیسم توانایی حضور در جامعه را ندارند.

شرایط حضور بیماران اُتیسم در جامعه تسهیل می‌شود
به گزارش قدس آنلاین، آرزو حیدریان رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی در همایش اُتیسم و چالش‌های پیش‌روی آن و همچنین افتتاح نمایشگاه ارائه و معرفی توانمندی‌های افراد دارای اُتیسم، گفت: اُتیسم اختلال عصب رشدی است که در ۳ سال اول زندگی کودک نمایان می‌شود و مهم‌ترین علائم آن نقص در برقراری ارتباط، مشکل در تعاملات اجتماعی، وجود الگوهای محدود و تکراری در رفتار، علایق و فعالیت‌ها است.

وی تصریح کرد: نشانه‌های اختلال طیف اُتیسم بیشتر در سال سوم زندگی قابل تشخیص هستند، اما چنانچه کودک در سطح بالاتری بوده و به همسالان غیراُتیسم خود شبیه‌تر باشد، این علائم ممکن است دیرتر شناسایی شوند.

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی با بیان اینکه اگر کودک دچار تاخیرهای رشدی شدید باشد، این اختلال قبل از ۱۸ ماهگی قابل تشخیص است، گفت: این نوزادان چندی پس از تولد متفاوت‌تر از سایر نوزادان به‌نظر می‌رسند و در چنین شرایطی والدین معمولاً اولین کسانی هستند که متوجه تفاوت فرزندشان با سایر کودکان می‌شوند.

حیدریان افزود: انجمن اُتیسم خراسان رضوی در راستای جذب خیران حوزه سلامت برای درمان این بیماری در خراسان رضوی فعال شده و این انجمن بیش از ۳ سال است که با آموزش و پرورش استثنایی در بحث ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان خاص همکاری دارد.

وی تصریح کرد: فراهم‌کردن بستری مناسب برای حضور موثر اینگونه افراد در میان آحاد مختلف جامعه، یکی از اهداف اصلی مجمع خیران سلامت خراسان رضوی به شمار می‌رود.

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی گفت: همچنین این انجمن رایزنی‌هایی را با شهرداری مشهد انجام داده است که این امر نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.