مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: فیلم تاثیر زیادی در هویت بخشی به جوانان دارد و در رشد شخصیت دانش آموزان اثرگذار است.

تماشای فیلم تاثیر زیادی در هویت بخشی به جوانان دارد

به گزارش قدس آنلاین  ، قاسمعلی خدابنده شنبه شب در افتتاحیه جشنواره فیلم رشد نیشابور اظهار کرد: وقتی یک فیلم به نمایش در می آید هر بیننده ای از یک زاویه خاص به آن نگاه می کند و این امر در مدارس تفکر انتقادی را در دانش آموزان تقویت می کند.

وی افزود: میزان یادگیری از طریق حس بینایی بسیار زیاد است و در واقع ۷۸ درصد آموزه های ما از طریق حس بینایی و شنوایی به دست می آید و یک فیلم این قدرت را دارد که هم حس بینایی و هم حس شنوایی را فعال کند و به همین دلیل است که آموزش از طریق تلویزیون مفید تر از رادیو است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: فیلم های جشنواره رشد، فیلم های داستانی، انیمیشن، مستند و آموزشی هستند که دانش آموزان ما در اقصی نقاط کشور می توانند آنها را ببینند و با این اتفاق عدالت آموزشی به نقطه کمال می رسد.

وی ابراز کرد: فیلم های جشنواره رشد معمولا پس از جشنواره به فراموشی سپرده می شوند، در صورتی که جشنواره رشد فرصتی است برای معرفی این فیلم ها و پس از آن باید از آنها استفاده شود.

وی یادآور شد: همکاران ما باید در گروه هنر کمک کنند تااز این فرصت استفاده کرده و بتوانیم  زحمات معلمان عزیز، سختی ها، دشواری ها و لذت تعلیم و تربیت و همچنین خدمات جامعه فرهنگیان را در فیلم های جشنواره رشد نمایش دهیم.

خدابنده گفت: فیلم تاثیر زیادی در هویت بخشی به جوانان دارد و در رشد و شکوفایی شخصیت دانش آموزان اثرگذار است.

دبیر جشنواره استانی فیلم رشد خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: در این جشنواره ۱۳۸ اثر ارائه شد که ۲۱ اثر از سراسر کشور وارد مرحله مسابقه شده که ۵ اثر از خراسان رضوی بوده است.
تکتم اورعی افزود: الهام طرقی، فرهنگی نیشابوری موفق شده است در بخش پویانمایی، تندیس سیمین بلورین این جشنواره را دریافت کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.