مدیرعامل شرکت دارویی سیوان صنایع گفت: برای اولین بار براساس یک طرح تحقیقاتی موفق به تولید دو نانو داروی افزایش سیستم ایمنی در دام و طیور با استفاده از عصاره گیاهان دارویی شده‌ایم.

تولید دو نانوداروی افزایش سیستم ایمنی دام و طیور با استفاده از عصاره گیاهان دارویی

به گزارش قدس آنلاین ،دکتر شبنم وثوقی ، اظهار کرد: طراحی فرمولاسیون نانو داروی مذکور بر اساس یک طرح تحقیقاتی و بهره‌گیری و تطبیق دانش کهن و طب کلاسیک گیاهان دارویی با دانش روز دنیا، از اواخر سال 93 آغاز شده و در سال 96 پس از پشت سر گذاشتن آزمایشات فارماکولوژی و توکسیکولوژی و آزمایشات اثربخشی در سطح فارمیک، فرمولاسیون آن نهایی گردید.

 
وی افزود:  نانو داروهای مذکور می‌توانند به طور همزمان در بروز و درمان بیماری‌های ویروسی در دام و طیور از جمله نیوکاسل، آنفولانزا، برونشیت، تب برفکی موثر واقع شوند که این عملکرد بر اساس افزایش توانمندی سیستم ایمنی و تاثیر مستقیم و همزمان نانو داروی مذکور بر ایمنی هومورال و سلولی طراحی شده است.

به گفته او این فیتوبیوتیک‌های مذکور با استفاده از تکنولوژی اولتراسونیک و مواد موثر انتخابی از عصاره‌های تغلیظ شده  چندین گیاه بومی ایران به خصوص مناطق کویری خراسان نظیر شهرستان‌های گناباد و کاشمر تهیه شده است.

 مدیرعامل این شرکت دارویی اظهارکرد: داروی مذکور هیچ اثر سوئی نداشته و منع مصرف یا تداخل دارویی ندارد و با توجه به این که تمامی اجزای به کار گرفته در فرمولاسیون به صورت خودرو و یا طبیعی کشت می‌گردد، کاملا ارگانیک بوده و نیاز به رعایت دوره کارنس ندارد، لذا هیچ‌گونه پسماندی در فرآورده‌های حاصل از پرورش دام و طیور به جای نمی‌گذارد.

وی با بیان این که طرح فوق پس از پشت سرگذاشتن مراحل نهایی ثبت اختراع ملی، قابلیت معرفی و عرضه در بازارهای جهانی را دارد، گفت: این مجموعه پس از مذاکره با سازمان دامپزشکی و اخذ مجوزهای لازم، به صورت پایلوت و در آینده در حجم انبوه، نانو داروهای مذکور را تولید و عرضه خواهد کرد.
 
وثوقی اظهار کرد: با توجه به تاثیرات مخرب آنتی بیوتیک در محیط زیست و ایجاد مشکلات جبران ناپذیر از جمله ایجاد مقاومت دارویی در بدن انسان، این نانو دارو می‌تواند به پرورش محصولات دامی بدون آنتی بیوتیک کمک نموده و علاوه بر بهبود سلامت و کیفیت فرآورده‌هایی نهایی، از ایجاد خسارت مالی جبران ناپذیر پرورش دهندگان در برابر بیماری‌های ویروسی بکاهد.

وی گفت: شرکت صنایع دارویی سیوان با ارائه این طرح موفق شد در سال 1396 به عنوان یک شرکت فناور در مرکز رشد و فناوری شهرستان گناباد ادامه فعالیت دهد  وخط تولید داروی مذکور در شهرستان گناباد و در مرکز رشد فناوری این شهرستان احداث می‌شود.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.