مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: شرایط برقراری مجدد بیمه رانندگان تاکسی مشهدی فراهم شده است.

پرداخت تسهیلات سه میلیون تومانی به رانندگان تاکسی/ نرخ جدید تاکسی بزودی راهی شورا میشود

سید مهدی علوی مقدم در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: فراخوانی برای شرکت های اینترنتی که در حوزه حمل و نقل عمومی دارای مجوزهای قانونی هستند اعلام شد و یک شرکت انتخاب میشود تا علائم خود را بر روی تاکسی های زرد گردشی نصب کند . این تاکسی ها نیز علی رغم اینکه همچون گذشته به فعالیت خود ادامه می دهند ؛ قابلیت خدمت درقالب  شرکت اینترنتی راهم دارند.
وی تصریح کرد: درخواست های شرکت های اینترنتی به این سازمان ارسال شده و در مرحله بررسی است و پس از جمع بندی نهایی  شرکت منتخب اعلام خواهد شد.
وی با بیان اینکه تاکسی های خطی ، مبادی ورودی شهر مشهد و بی سیم مثل گذشته به فعالیت خود ادامه می دهند ، تصریح کرد:سازمان تاکسیرانی  در حال حاضر به صورت مستقل دارای هیچ شرکت اینترنتی در حوزه حمل و نقل نمی باشد .
علوی مقدم ادامه داد: حدود ۱۲ هزار راننده در سطح شهر مشهد دارای بیمه تامین اجتماعی هستند اما از سال ۱۳۹۲ بیمه برخی رانندگان منتفی شد . همچنین ۲۵۰۰نفر پروانه جدید گرفته اند که هنوز فاقد بیمه هستند وبر اساس اعتباری که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال اینده دیده شده  است مشکل این رانندگان نیز برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی برخی رانندگان که بیمه آنها در سال های گذشته  قطع شده است ، با تمهیدات و مکاتبات صورت گرفته ،  شرایط برای برقراری مجدد بیمه آنها فراهم شده است .
وی افزود: نرخ جدید سفر با تاکسی نیز بر اساس مدل های مختلف وزارت کشور در مرحله بررسی می باشد و پیشنهاد نهایی افزایش نرخ تا قبل از پایان سال به شورای اسلامی شهر مشهد اعلام می شود که بررسی و تصویب آن در اختیار شورا خواهد بود.
علوی مقدم اظهار داشت: همچنین طی توافقی که با یک موسسه مالی و اعتباری و یک شرکت بیمه انجام شده است تسهیلات سه میلیون تومانی بدون سود ، از دوشنبه (۶ اسفند ماه) به رانندگان تاکسی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.