رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص احتمال افزایش نرخ کرایه حمل‌و نقل عمومی، گفت: در حال حاضر هزینه اتوبوس و قطارشهری به ‌میزان یک چهارم قیمت تمام شده دریافت می‌شود و اگر بخواهیم حمل و نقل عمومی خوبی داشته باشیم باید برای شرکت سرمایه‌گذار توجیه اقتصادی داشته باشد، بنابراین به ‌احتمال زیاد افزایش قیمت خواهیم داشت.

کرایه اتوبوس و قطار شهری در مشهد افزایش می‌یابد

مجتبی بهاروند در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آخرین تصمیم برای بستن زیرگذر حرم مطهر افزود: نحوه و شرایط انسداد زیرگذر حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) و انتقال ترافیک آن به مسیرهای دیگر در دست مطالعه و بررسی است.

وی اظهار داشت: بدون اختصاص طرح‌های جایگزین با بستن ناگهانی این زیرگذر مخالف هستیم.

وی در خصوص کمبود پارکینگ در مشهد و به طور خاص هسته مرکزی شهر نیز اظهار داشت: در شرایط فعلی با حق پارکینگ ساعتی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان، ساخت پارکینگ با هزینه چند میلیارد تومانی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مقرون به صرفه نیست و از آن استقبال نمی‌شود.

 قدرت نمایی نهادها برای مردم مشهد

وی همچنین درباره مسدود بودن کنارگذر نماز نیز گفت: اینکه هر نهادی که قدرتش بیشتر است بدون در نظر گرفتن مصالح عمومی یک شهر بتواند یک مسیر را مسدود کند، مایه تأسف است و در خور و شأن مردم ولایی، فرهیخته و ایثارگر مشهد نیست.

بهاروند افزود: باز شدن این مسیر می‌تواند کمک شایانی به روان شدن ترافیک و پیشگیری از اتلاف منابع و زیان به محیط زیست نماید که با وجود وعده‌های داده شده برای بازگشایی آن اقدام عملی انجام نشده است.

وی اظهار داشت: تمام اصلاحات هندسی در دست اجرا در شهر مشهد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که این اقدام ۳۰ درصد در روان سازی ترافیک در محل‌های مورد نظر تأثیر دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد ادامه داد: اجرای مسیر ویژه خط ۳ بی آر تی هم که سال گذشته با مشکلاتی روبه‌رو شده با در نظر گرفتن گلایه کسبه اصلاحاتی در طرح لحاظ و خط ۳ با اصلاحاتی اجرا خواهد شد.

وی گفت: حفاری خط ۳ متروی مشهد نیز از میدان فردوسی به سوی غرب و جنوب مشهد تا ۵۲ درصد انجام شده و امیدواریم تا پایان دوره مسئولیت شورای پنجم، بخشی از این پروژه از میدان شهدا به شهرک ابوذر به بهره‌برداری برسد.

 آخرین وضعیت خط ۲ قطار شهری

وی ادامه داد: بهره‌برداری کامل از خط ۲ قطارشهری نیز تا میدان شهید کاوه در بهار ۹۸ صورت می‌گیرد، واگن‌های مورد نیاز برای این خط تأمین شده و مشکلی وجود ندارد.

در ادامه بــهــارونـد، پلاک‌گذاری روزانه ۳۰۰ خودرو در مشهد بدون از رده خارج کردن حتی یک خودرو و عدم استقبال مردم از وسایل حمل و نقل عمومی را از دلایل اصلی ترافیک و آلودگی هوا در این شهر ذکر کرد و افزود: درست است که برخی زیربناهای ما در حمل و نقل هنوز در شرایط مطلوب و ایده آل قرار ندارند، اما مردم هم استقبال شایسته از وسایل حمل و نقل عمومی ندارند.

وی گفت: برای سال آینده بهسازی و نوسازی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و تأمین ۱۰۰ دستگاه مینی بوس جدید در دستور کار است که گرچه می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند، اما باید راه‌های کارشناسی برای کاهش استفاده مردم از وسایل نقلیه شخصی عملی شود.

 ترانوا در مسیر تحریم

بهاروند افزود: پیشنهاد و مطالعاتی برای ساخت تراموا در مشهد نیز انجام شده، اما در شرایط فعلی تحریم که انجام معاملات و نقل و انتقال پول را با مشکلاتی همراه کرده است، اجرای این طرح فعلاً انجام‌پذیر نیست.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.