رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از سال ۹۵ هنوز سند پهنه‌بندی به صورت صحیح اجرایی نشده و انفعال امروز در آینده نزدیک، کشف‌ها و خین‌عرب‌های دیگری را در حاشیه حریم مشهد ایجاد خواهد کرد.

 بزودی کشف‌رودها و خین‌عرب‌های دیگری در حاشیه مشهد ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از دبیرخانه بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی سکونتگاه‌های روستایی حریم کلان شهر مشهد، محمدهادی مهدی‌نیا با تأکید براینکه اقتصاد زمین از عناصر تاثیرگذار در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری است، گفت: با توجه به توسعه پهنه حریم مشهد، فقط در چارچوب قانون نمی توانیم کاری از پیش ببریم. زیرا امروز وظایف شهرداری از حوزه کنترل بر این مناطق افزایش یافته و باید راه حلی را برای مسایل این نواحی بیندیشد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه با اقداماتی همچون ایجاد باغ شهر می‌توان از کیفیت زندگی روستایی با خدمات شهری استفاده کرد، عنوان کرد: این اقدام در راستای خواسته مردم بوده و چارچوب‌های زیست محیطی نیز در آن حفظ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه معمولا نیاز به تفرجگاهی همچون باغ در میان مردم ایران از دیرباز بسیار وجود داشته، ادامه داد: اگر در خصوص ایجاد این تفرجگاه‌ها، پاسخ درستی از سوی مدیریت شهری به مردم داده نشود، مردم خود دست به کار شده و نیازشان را به اشکال غیرفنی و گاه خلاف قانون رفع خواهند کرد.

مهدی‌نیا با اشاره به بند سه و چهار ابلاغیه سومین طرح جامع شهر مشهد، بیان کرد: از سال ۹۵ هنوز سند پهنه‌بندی به صورت صحیح اجرایی نشده و انفعال امروز در آینده نزدیک، کشف‌ها و خین‌عرب‌های دیگری را در حاشیه حریم مشهد ایجاد خواهد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.