شرکت ملی نفت ابوظبی (ادناک) یک قرارداد زیرساخت‌های خط لوله ۴ میلیارد دلاری با شرکت های سرمایه گذاری آمریکایی KKR و بلک راک بسته است.

امضای قرارداد خط لوله ۴ میلیارد دلاری امارات با شرکت‌های آمریکایی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، شرکت ملی نفت ابوظبی (ادناک) یک قرارداد زیرساخت‌های خط لوله ۴ میلیارد دلاری با شرکت های سرمایه گذاری آمریکایی KKR و بلک راک بسته است .

ادناک از ۲۰۱۷ تا حالا سعی می کند از طریق همکاری های استراتژیک توسعه یابد. ماه گذشته شرکت انی ایتالیا و OMV اتریش مشترکا ۵.۸ میلیارد دلار در بخش پالایشگاهی این شرکت سرمایه گذاری کردند تا یک عملیات تجاری جدید توسط این سه شریک راه اندازی شود .

یک نهاد جدید با عنوان «خط لوله های نفت ادناک» سود این شرکت نفتی را در ۱۸ خط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی برای یک دوره ۲۳ ساله واگذار میکند .

طول این ۱۸ خط لوله نفتی ۷۵۰ کیلومتر است و ۱۳ میلیون بشکه در روز ظرفیت دارد .

سرمایه های تحت مدیریت KKR و بلک راک کنسرسیومی برای نگه داشتن یک سهام ۴۰ درصدی در این نهاد ایجاد می کند و مالک بقیه ادناک خواهد بود. ادناک بر خط لوله ها و مدیریت عملیات های خط لوله تسلط خواهد داشت .
لارنس فینک، مدیرعامل بلک راک گفت:« ما اعتقاد داریم قرارداد امروز بین ادناک، بلک راک و KKR در آینده شرکای جدیدی برای توسعه منطقه خواهد داشت» .

هنری کراویس، مدیرعامل KKR گفت:« این اولین سرمایه گذاری مستقیم KKR در منطقه است و جا برای سرمایه گذاری های بیشتر هم وجود دارد» .

ادناک از زمان ریاست الجابر در ۲۰۱۶ تغییرات عمده‌ای کرده است. خصوصی سازی و تجارت نفت را آغاز کرده و همکاری هایش را با سرمایه گذاران استراتژیک توسعه داده است .

ادوارد بل، مدیر تحقیقات کالا در امیریت ان بی دی گفت:« به نظر من رویکرد ادناک در اینجا نشان دهنده تمایل آن به تبدیل کردن سرمایه های تحت کنترلش به پول است. بنابراین من فکر می‌کنم این کار تلاشی برای فهم ارزش زیرساخت‌هایی است که آنها در محل دارند نه یک تغییر استراتژیک به سمت تجارت نفت و گاز» .

ادناک ۳ میلیون بشکه نفت و ۱۰.۵ میلیارد فوت مکعب گاز در روز تولید می کند . 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.