به همت مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی، پروژه‎های مختلف ورزشی تکمیل شده این مجموعه همزمان با هفتم اسفند به بهره‌برداری می‌رسد.

۶ پروژه ورزشی آستان قدس رضوی به بهره برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین ، همزمان با ولادت باسعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) 6 طرح بزرگ ورزشی و فرهنگی زیرمجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

بر این اساس، افتتاح مرکز نشر و تعالی علوم و مهارت‎های ورزش رضوی با هدف توسعه علمی، آموزشی، پژوهشی و فن‌آوری مؤسسه و ارائه خدمات متنوع علمی و ورزشی یکی از مهمترین طرح‌های این روز است.

همچنین افتتاح سالن تیراندازی با تجهیزات روز، سالن چندمنظوره ورزشی شماره 2 بانوان، گالری و موزه ورزش، رونمایی از کلاس‌های الگوی ورزش و نیز افتتاح خانه ورزش در مناطق محروم از مهم‌ترین برنامه‌های این افتتاحیه است.

به واسطه تقاضای موجود و نیز تأکیدات دین مبین اسلام به فراگیری تیراندازی، سالن تیراندازی با تجهیزات مناسب روز در این مؤسسه گشایش می‌یابد.

سالن چندمنظوره ورزشی شماره 2 بانوان با زیربنایی به مساحت هزار مترمربع با هدف تفکیک فضای ورزشی بانوان از بخش‌ آقایان احداث می‌شود که طی آن به میزان قابل توجهی سرانه فضای اختصاصی ورزش بانوان مشهدی افزایش می‌یابد.

همچنین گالری و موزه ورزش در فضای نمایشی به مساحت 400 مترمربع در ورزشگاه امام رضا(ع) جانمایی شده و به بهره‌برداری می‌رسد. در این موزه علاوه بر تصاویر ورزشی، تصاویر مفاخر ورزش مشهد و شهدای مدافع حرم نیز به نمایش می‌آید.

یکی از کارهای ویژه این مجموعه با هدف ترویج فرهنگ رضوی و تربیت ورزشکار اخلاقی، اجرای طرح کلاس‌های الگو است که بر اساس آن ورزشکاران منتخب پس از طی دوره‌هایی، به عنوان کمک مربی ورزشی در کلاس‌ها حضور پیدا می‎کنند و در هر جلسه، چند دقیقه از زمان کلاس را به طرح مباحث دینی و ارائه مشاره‌های فرهنگی و تربیتی به صورت غیرمستقیم و گام به گام اختصاص می‌دهند تا در کنار رشد ابعاد جسمانی نسل نوجوان و جوان، ابعاد عقیدتی و رفتاری آن‎ها هم رشد کند.

یکی از این پروژه‌ها افتتاح 10 خانه ورزش است که در راستای ترویج ورزش همگانی با تجهیز میز پینگ پنگ و فوتبال دستی در محل مساجد و کانون‌های خادمیاری ورزش با مشارکت اداره کل ورزش استان خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.