مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از افزوده شدن چهار دستگاه خودروی جدید ست نجات به ناوگان امدادی این جمعیت در استان خبر داد.

خودروهای جدید نجات به ناوگان امدادی خراسان رضوی افزوده شد

به گزارش قدس آنلاین ؛ دکتر سید مجتبی احمدی روز دوشنبه  افزود: همزمان با ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی این تعداد خودروی ست نجات به ارزش 60 میلیارد ریال به ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اضافه شد که می‌ تواند نقس بسزایی در ارتقای سطح ایمنی و امنیت مسافران و زائران نوروز 98 داشته باشد.

وی ادامه داد: این خودروها پس از خرید و تجهیز توسط سازمان امداد و نجات واجد تجهیزات امدادی شامل موتورپمپ، موتور برق، قیچی آهن ‌بر، هیدرولیک و کپسول اطفاء حریق، در عملیات‌ امدادرسانی جاده ای، آوار و کوهستان استفاده می ‌شوند.
مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: این خودروها در پایگاههای امداد و نجات بین شهری هلال احمر در محدوده شهرستانهای سبزوار، تربت حیدریه، کاشمر و نیشابور بکار گرفته شده اند.
وی افزود: این خودروها مدل تویوتا هایلوکس 218 و کمکدار تیپ دو هستند که با ایمنی بالا، قابلیت رسیدن به محل حادثه را در کمترین زمان ممکن(زمان طلایی) دارند.
احمدی ادامه داد: اخیرا 60 دستگاه خودروی امدادی جدید به ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزوده شد که با توجه به بالا بودن ازدحام و وجود انبوه زائران و مسافران در جاده های خراسان رضوی و مشهد و نیز کثرت میزان حوادث جاده‌ ای در این استان بنا بر اعلام نیاز و پیگیری صورت گرفته چهار خودروی جدید به هلال احمر خراسان رضوی اختصاص یافت.
جمعیت هلال احمر خراسان رضوی دارای 23 دستگاه خودروی ست نجات است که با اضافه شدن خودروهای جدید تعداد آنها به 27 دستگاه رسید.
جمعیت هلال احمر خراسان رضوی 31 پایگاه امداد و نجات، 20 نمایندگی و شعبه، 433 کارمند، 44 دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، دو هزار و 340 امدادگر، 40 هزار داوطلب و 103 هزار نفر عضو جوانان هلال احمر دارد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.